Kind te laste.

Yuri3434
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Kind te laste.

#1 , 05 feb 2019 19:35

Hallo, even een vraagje mijn ex vriend, heeft 4 jaar niet daar zijn kind omgekeken, nu sinds een jaar wel. Heeft van de rechtbank de plicht gekregen om alimentatie te betalen, en mag ons kind 1 weekend om de 14 dagen zien. Ons kind staat op mijn naam. Nu wil de papa geen alimentatie betalen want hij kan niet, zit op ziekenkas, en wil of kan niet meer gaan werken zegt hij. Papa gaat ook naar de voedselbank. Nu wil hij ons kind te laste. We hebben nooit samengewoond, en waren nooit getrouwd. Kan hij zomaar ons kind te laste hebben, als het op mijn naam staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2019 19:52

Neen, er zal een vonnis zijn waar domicilieadres (administratief) bij u zal aangegeven zijn.
U kan 5 jaar terug gaan voor alimentatie te vragen. Ofwel na aangifte politie wegens verlaten familie strafwetboek art 391bis of neem contact op met DAVO
http://www.davo.belgium.be/
JurecaBE moderator

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”