Bemoeienissen huisbaas

MaureenFemke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bemoeienissen huisbaas

#1 , 05 feb 2019 17:38

Sinds anderhalf jaar woon ik, samen Met mijn dochtertje op een heel leuk appartement op de derde verdieping. Onze gepensioneerde huisbazen wonen op het gelijkvloers.
Te pas en te onpas staan ze aan de deur om eens te kijken hoe het Met het onderhoud staat, of hij moet het dak eens controleren en ipv ladder te gebuiken, gebruikt hij liever mijn terras. Als ik weiger ze toegang te verstrekken, wordt ik uitgemaakt voor rotte vis en Ben ik de “ambetant”. Daarbij komt ook nog dat Mijn bezoek steevast aangeklampt wordt om hen uit te vragen, wie ze zijn, wat Ze komen doen, of ze familie of vrienden zijn. En vandaag, merkte ik dat mijn brievenbus werd geledigd en de post duidelijk doorgekeken, In de garage gelegd. Dit is toch een schending van de privacy? Of Ben ik teveel op mijn privacy gesteld?
Als er reparaties zijn, komt de huisbaas zelf eerst meerdere dagen na mekaar het probleem bekijken en raakt het pas opgelost als ik Hun zoon contacteer.
Wat kan ik hier aan doen? Verhuizen is momenteel geen optie en ons appartementje is echt wel helemaal naar onze zin.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 05 feb 2019 17:49

U kunt natuurlijk altijd beginnen met aangetekende brieven en zo.

Maar kan u de zoon niet eens aanspreken over die vervelende houding? Die staat misschien meer open voor een normale verhouding tussen huisbaas en huurder, en kan de papa op een andere manier aanpakken.
Proberen ?

MaureenFemke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2019 19:05

Heb reeds contact gehad met de zoon en hem hierover aangesproken. Zijn reactie is steevast: “och Ja het zijn oude mensen he. Ge moet er ni teveel aan tillen.”
Maar de situatie blijft hetzelfde en de post uit mijn persoonlijke brievenbus nemen, gaat toch wel ver?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 05 feb 2019 19:09

Kan je aan brievenbus een ander slot steken?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 feb 2019 20:05

En steek in de appartementsdeur een spionnetje, zodat je kan zie wie er voor de deur staat. Is het de verhuurder , dan ben je zogezegd afwezig, en gaat de deur niet open. Wel eerst vragen aan de verhuurder, of hij kan u bij verhuis nog een nieuwe deur vragen. Of plaats een bel met camera. Kan tegenwoordig draadloos.

Terug naar “Huren”