Levenstestament huisdier.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Levenstestament huisdier.

#16 , 05 feb 2019 12:33

Schenk bij testament uw gehele vermogen (huis, gelden) aan een nieuw op te richten private stichting -- dit kan aan 7% successierechten. Laat vervolgens notarieel vastleggen dat deze persoon voor de rest van zijn leven een maandelijkse vergoeding ontvangt (bijvoorbeeld €1,500 per maand) van de stichting als zij of hij voor de diertjes zorgt / heeft gezorgd, zolang er gelden in de stichting beschikbaar zijn.


[/quote]
En na een paar jaar zijn beide poezen dood en leefde die gast nog lang en gelukkig (op uw kosten) :lol: :lol: :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 05 feb 2019 12:41

Dat heb ik ook bij de plaatselijke krantenboer.

Win for life heet dat geloof ik.

Alle gemeend respect, maar ik vind het hallucinant wat een eenvoudige vraag van een dierenliefhebber naar boven brengt. En zeggen dat er daar geen wetgeving over bestaat, of vergis ik mij ?

Oude Belg
Berichten: 3192

#18 , 05 feb 2019 14:13

En zeggen dat er daar geen wetgeving over bestaat, of vergis ik mij ?
Als ik mijn geld wil nalaten aan iemand op voorwaarde dat die mijn mooie hoekkast verzorgt en maandelijks boent, is daar ook geen wetgeving voor. Nochtans is dit juridisch net hetzelfde.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”