Vorige huisbaas stapt naar vredegerecht met verkeerde gegevens

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Vorige huisbaas stapt naar vredegerecht met verkeerde gegevens

#1 , 05 feb 2019 10:47

Een jaar geleden ben ik verhuist na veel problemen met de huisbaas.
Hun dochter is na mij in het pand komen wonen en woont daar nog steeds .

Eind vorige week krijg ik een mail van de advocaat die mij geholpen had met de zaak met de huisbaas toen .(rond de vakantie vorig jaar is mijn zaak ivm met dat pand afgesloten)
De mail van mijn advocaat bevat een bijlage van het vredegerecht ivm iets ... waar voor mijn vorige huisbaas in november vorig jaar naar het vredegerecht gegaan is .
Ik zou op 4 december een brief hebben gehad van het vredegerecht...uitnodiging.
Op 10 januari van dit jaar is de zitting geweest .
Nu komt het ....
Ik weet van niets ....
Blijkbaar hebben ze Als adres mijn vorige adres doorgegeven. Staat vermeld op het document van het vredegerecht : Woonende te ......Vorige adres en niet mijn huidige adres...
Maw alle documenten zijn aangekomen bij hun dochter.....

Wat nu ?
Dit is toch echt met de bedoeling om een uitspraak te verkrijgen in hun voordeel ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 feb 2019 12:18

Heb je uw domicilieadres aangepast na de verhuis?

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 feb 2019 12:40

Adreswijziging is er geweest
Anders kon hun dochter er niet gaan officieel wonen en had ik veel eerder al van hun iets gehoord 🤔

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2019 17:37

Bent u zeker dat het gaat om een nieuwe zaak? Het feit dat uw advocaat op de hoogte gebracht werd van het vonnis doet vermoeden dat het nog steeds over de zaak gaat waarvan u denkt dat ze in de vakantie vorig jaar werd afgesloten. Als het om een nieuwe zaak zou gaan, moest een recent bewijs van woonst gevoegd worden bij het verzoekschrift en zou u normaal op uw huidige woonplaats zijn aangeschreven, en werd uw advocaat niet aangeschreven.
Als het nog om de oude zaak gaat kent de griffie uw oud adres van bij het begin van deze zaak. Overigens wordt briefwisseling aan de partijen (uitgezonderd een gerechtsbrief) verstuurd naar ... de advocaat die zijn cliënt op de hoogte moet brengen. Normaal zou uw advocaat dan op de hoogte moeten geweest zijn van het feit dat de zaak (opnieuw) voorkwam.
Bekijk of u eventueel hoger beroep kan aantekenen.

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 feb 2019 17:54

Nee vorige zaak was volledig afgesloten.
Heb tien een duidelijke mail gehad van mijn advocaat dat dit dossier afgesloten is ...


Was een pro Deo en moet nu opnieuw alle papieren "aanvraag "doen om deze zaak te laten verdedigen door de advocaat.

Gegevens van de tegenpartij zijn zelf niet correct.
Mevrouw zou zogezegd op het zelfde adres wonen maar staat bus 1
Ik rij er weekelijks voorbij er is geen extra bus voorzien nog bel aan de voorgevel ...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2019 18:42

Hoe kan uw advocaat u iets opsturen dat hij van het vrederechter ontving als het een nieuwe zaak betreft, waarvoor u hem nooit geraadpleegd hebt?
Kan u kopie van wat u ontving ergens ter beschikking stellen?

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 feb 2019 20:51

Eisende partij staat in het verslag van het vredegerecht elk appart
Mevrouw woont op het zelfde adres als meneer maar bij haar staat huisnr bus 1 . Waarom dit is weet ik niet want er is aan hun huis geen tweede brievenbus of bel .
Daar onder mijn naam .....wonende op ....... dus het adres waar nu hun dochter woont .
En daar bij de naam en het adres van mijn advocaat als mijn raadsman .

Het is via hem dat ik nu de eerste documenten ivm deze zaak zie ..
Ik weet zelf niet waar het over gaat ...

Met de melding indien u wenst dat ik deze zaak voor u verdedig gelieve de nodige documenten in te vullen en te bezorgen ....(prodeo)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 feb 2019 22:53

Uw advocaat staat vermeld als uw raadsman. Dit kan enkel als u hem eerst de documenten m.b.t. die zaak gegegeven hebt. Dus als u die documenten ontvangen hebt. Dit is bijna zeker die eerste zaak, waarvan u dacht dat ze afgesloten was.

Ketala
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 feb 2019 23:45

Vorige zaak is reeds een uitspraak geweest en heb ik zwart op wit dat deze zaak is afgesloten .

Terug naar “Huren”