Geen sleutel van garage aan huis

clementhochart
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geen sleutel van garage aan huis

#1 , 04 feb 2019 12:28

Beste,

Ik huur net een huis en wat blijkt dat er geen sleutel bestaat voor de garagepoort. Ik zou graag hebben dat de verhuurder een nieuw slot installeert. Aangezien er waardevol materiaal staat.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 feb 2019 12:38

Vraag dat dan gewoon aan de verhuurder.

KJ86
Berichten: 2662

#3 , 04 feb 2019 12:50

Als de garage geïntegreerd is in de woning, moet ze slotvast kunnen afgesloten worden. In het ander geval mag de verhuurder de garage verhuren zonder slot/sleutel.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 feb 2019 12:53

In het ander geval mag de verhuurder de garage verhuren zonder slot/sleutel.
Waarbij niemand u belet om op eigen kosten een nieuwe cilinder te steken. Op het einde van de huur plaatst u de oude terug en neemt u uw cylinder en sleutels mee. Een cylinderslot kost geen fortuin...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 04 feb 2019 13:31

En als je toch een nieuwe cilinder moet kopen, neem dan ineens een exemplaar met de juiste maten. De van buiten af bereikbare delen van de cilinder mogen niet, NIET dus, buiten de deur uitsteken. Dit om al te gemakkelijke inbraken te voorkomen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 feb 2019 15:47

Moet je wel eerst nog de oude cilinder eruit krijgen en daarvoor het je buiten een schroevendraaier, de oude sleutel nodig of een slotenmaker.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 04 feb 2019 16:20

Of, als de cilinder een beetje uitsteekt, een waterpomptang of iets dergelijks

clementhochart
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 feb 2019 09:06

Oke bedankt, ik ga het gewoon zelf vervangen dan. Kost idd niet zoveel.

Terug naar “Huren”