checken van pas en inschrijving wagen

croos
Topic Starter
Berichten: 231

checken van pas en inschrijving wagen

#1 , 03 feb 2019 07:25

Dag iedereen,
mag een gemeentearbeider die op het containerpark werkt je pas en je inschrijving van de wagen vragen om te checken of je wel degelijk een inwoner bent van de gemeente.
stel dat dit een regelgeving is die door de gemeente is opgesteld en bekendgemaakt.
Dit in het kader om afvaltoeristen te beperken.
indien dit niet mag, wie mag je pas en autopapieren vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2019 09:08

Dit zal een gemeentelijk reglement zijn dat alle personen en wagens moet gecontroleerd worden, doe je dit niet wat je volste recht is, wel dan kom je er niet op zo simpel is dit !

In de meeste container parken is dit zo, waar ik soms ga steek men je pas in een toestel om te zien of je inwoner bent, de wagen word niet gecontroleerd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 feb 2019 10:12


In de meeste container parken is dit zo, waar ik soms ga steek men je pas in een toestel om te zien of je inwoner bent, de wagen word niet gecontroleerd
Idem hier in Leuven. ook zelf als je dezelfde dag al 4 (vier) keer bent langs geweest en het steeds dezelfde persoon was die aan de poort stond. Zonder uw ID in het toestel te steken,kunnen ze geen afrekening maken en gaat de slagboom niet open.

Reclame

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#4 , 03 feb 2019 22:19

mijn vraag was of een gemeentearbeider je pas vragen en eventueel je papieren van de auto. In de meeste gevallen gebeurd de check van de pas door een toestel, maar de pas en de autopapieren vragen mag hij dat doen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2019 22:40

Zo als ik reeds schreef kan dit een gemeente reglement zijn, maar visueel kan hij met je pas onmogelijk zien of je in de gemeente woont of niet woont, vandaar hij misschien de opdracht heeft om dit na te zien via het inschrijvingsbewijs van de wagen.
Meestal controleert men dit elektronisch

Waarom vraag je dit aan de man zelf niet ? waarom hij dit doet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

croos
Topic Starter
Berichten: 231

#6 , 04 feb 2019 08:10

mijn vraag is of een gemeente ambtenaar de pas en autopapieren mag vragen ter controle?
Dit gebeurd nu niet, deze vraag is er om eventueel afvaltoeristen te kunnen opsporen in een gemeente.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 feb 2019 09:25

Als er daar geen gemeentereglementen over bestaan mag hij dit NIET vragen, want hij is geen bevoegd persoon .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 04 feb 2019 09:53

Is het een personenwagen of een camionette? Hier bij ons zijn bedrijfsvoertuigen verboden in het containerpark, dit om te voorkomen dat aannemers hun bouwafval komen storten. Vooral tuinaannemers maken hier misbruik van. Op het containerpark mag je groenafval gratis storten, terwijl ze aan hun klanten wel stortingskosten aanrekenen.
Maar moet je daarom uw vraag 3 x herhalen?

Terug naar “Privacy-bescherming”