pasport aanvragen als nederlander

Dirk1967
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

pasport aanvragen als nederlander

#1 , 03 feb 2019 18:50

Beste,
Ik heb een vraag ik ben in 2011 vertrokken uit Nederland naar Belgie eigenlijk zat ik diep in de put was ontslagen relatie ging niet goed me vader overleed ik was gewoon alles zat,ik ben zo vertrokken mij vergeten uit te schrijven..... dat is dus eerste vraag aan u schrijft de gemeente je uit na een tijd?
vraag 2 is mijn zorgtoeslag doorgelopen zo ja kan ik dat met dat ik werk had in Belgie meteen en dat kan aan tonen laten zien.
verder had ik geen belastingschuld. wel een schuld van twee creditcards samen 3000 euro ben bereid dit terug te betalen. verder nog een schuld van het LBIO het laatste jaar dat me dochter 21 was moest altijd veel betalen ben er nooit tegen in gegaan. is lang verhaal wat niet van belang is verder.
Ik wil alles goed oplossen dat is voor mij ook belangrijk. maar door ziekte en operaties zit best moeilijk met veel rekeningen die ik netjes betaal.

Nu wat wel mijn vraag is mijn paspoort moet verlengd worden 2014 al ik dacht altijd van dat doe ik wel als ik op vakantie of terug naar Nederland ga.
Ik heb inmiddels begrepen dat het via buurtgemeente kan en dat is Sluis nu is daar een digitale lijst wat ik in moet vullen waar in ze vragen laatste gemeente waar ik gewoond heb dit was ijmuiden verder is de volgende vraag bent u hier uitgeschreven wat ik dus niet gedaan had oke dom maar ik zat met zo veel problemen toen.
nu las ik dat u ergens anders vertelde dat als je een jaar van het adres vertrokken bent je vanzelf uitgeschreven word. klopt dit?
wat dan kan ik digitaal bevestigen dat ik uitgeschreven ben ik had in belgie na 3 maanden een vaste woonplaats en ingeschreven daarna altijd tot nu aan toe.
Ik wil misschien terug naar Nederland maar wil dat doen als ik hier invalide verklaard word.

nu wat wil ik weten verder ik vraag een nieuw paspoort aan in de gemeente sluis word dan bv het lbio verwittigd de bank van creditcard bv ga ik door een hele checklijst met andere woorden?

ik wil voor nu alleen een nieuw paspoort aanvragen... maar wat doet de gemeente hier mee krijg ik dit gewoon. of trekken ze mij na op schulden?
Het is ook zo dat ik dat voor me digi d moet aanvragen omdat het niet lukt met een verlopen paspoort.
u zou mij zeer helpen met een antwoord hier op word alles gecontroleerd bij aanvraag paspoort.
ik kan bv niet ook nog eens hebben dat ze vanuit Nederland loonbeslag leggen is wel gewoon belgische bank.

Nu ik dwaal te veel af.
word mijn paspoort verlengt is eigenlijk gewoon de vraag?punt 2 trekken ze je na dan op schulden wat ik zelf niet denk maar het toch liever eerst vraag?

Als laatste ik heb altijd gewerkt en belasting afgestaan.

Ik zou u zeer dankbaar zijn voor u tips of antwoord.

Mvg Dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2019 19:00

Ik lees dat je buur gemeente Sluis is!

Waarom ga je niet eens navragen in Oostburg of zelfs naar Terneuzen, want al deze gemeenten vallen onder Terneuzen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dirk1967
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2019 19:05

Beste,
Ik heb een vraag ik ben in 2011 vertrokken uit Nederland naar Belgie eigenlijk zat ik diep in de put was ontslagen relatie ging niet goed me vader overleed ik was gewoon alles zat,ik ben zo vertrokken mij vergeten uit te schrijven..... dat is dus eerste vraag aan u schrijft de gemeente je uit na een tijd?
vraag 2 is mijn zorgtoeslag doorgelopen zo ja kan ik dat met dat ik werk had in Belgie meteen en dat kan aan tonen laten zien.
verder had ik geen belastingschuld. wel een schuld van twee creditcards samen 3000 euro ben bereid dit terug te betalen. verder nog een schuld van het LBIO het laatste jaar dat me dochter 21 was moest altijd veel betalen ben er nooit tegen in gegaan. is lang verhaal wat niet van belang is verder.
Ik wil alles goed oplossen dat is voor mij ook belangrijk. maar door ziekte en operaties zit best moeilijk met veel rekeningen die ik netjes betaal.

Nu wat wel mijn vraag is mijn paspoort moet verlengd worden 2014 al ik dacht altijd van dat doe ik wel als ik op vakantie of terug naar Nederland ga.
Ik heb inmiddels begrepen dat het via buurtgemeente kan en dat is Sluis nu is daar een digitale lijst wat ik in moet vullen waar in ze vragen laatste gemeente waar ik gewoond heb dit was ijmuiden verder is de volgende vraag bent u hier uitgeschreven wat ik dus niet gedaan had oke dom maar ik zat met zo veel problemen toen.
nu las ik dat u ergens anders vertelde dat als je een jaar van het adres vertrokken bent je vanzelf uitgeschreven word. klopt dit?
wat dan kan ik digitaal bevestigen dat ik uitgeschreven ben ik had in belgie na 3 maanden een vaste woonplaats en ingeschreven daarna altijd tot nu aan toe.
Ik wil misschien terug naar Nederland maar wil dat doen als ik hier invalide verklaard word.

nu wat wil ik weten verder ik vraag een nieuw paspoort aan in de gemeente sluis word dan bv het lbio verwittigd de bank van creditcard bv ga ik door een hele checklijst met andere woorden?

ik wil voor nu alleen een nieuw paspoort aanvragen... maar wat doet de gemeente hier mee krijg ik dit gewoon. of trekken ze mij na op schulden?
Het is ook zo dat ik dat voor me digi d moet aanvragen omdat het niet lukt met een verlopen paspoort.
u zou mij zeer helpen met een antwoord hier op word alles gecontroleerd bij aanvraag paspoort.
ik kan bv niet ook nog eens hebben dat ze vanuit Nederland loonbeslag leggen is wel gewoon belgische bank.

Nu ik dwaal te veel af.
word mijn paspoort verlengt is eigenlijk gewoon de vraag?punt 2 trekken ze je na dan op schulden wat ik zelf niet denk maar het toch liever eerst vraag?

Als laatste ik heb altijd gewerkt en belasting afgestaan.

Ik zou u zeer dankbaar zijn voor u tips of antwoord.

Mvg Dirk

Reclame

Dirk1967
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2019 19:21

Bedankt maar heb ik niks aan moet dus in sluis zijn en ik moet eerst een digitaal formulier invullen het gaat mij meer om de vraag krijg ik gewoon een verlening van mijn paspoort zonder dat ze bv instanties inlichten zoals een deurwaarder.
nu zijn en waren het wat kleine schulden toen ik vertrok.
Ik ben mij bv vergeten uit te schrijven uit de gemeente waar ik woonde 8 jaar geleden.
Ik zat er doorheen toen overlijden vader laatste familielid eigenlijk...ontslag buiten mijn schuld maar geen uitkering uitgaan met vriendin was allemaal te veel toen geestelijk...
Nu geestelijk is allemaal goed gekomen goede baan en alles leuke vriendin.
Maar is het alleen paspoort verlengen of halen ze je door hele molen zoals belasting waar ik geen schulden van heb.
Ik dacht altijd dat ik met mijn belgische verblijfsvergunning binnen europa op vakantie kon daarom niet verlengt want dat lukt ook gewoon altijd maar officieel zouden ze je moeten weigeren bij gate altijd geluk gehad zeg maar.

vraag is heel simpel ik weet hoe ik hem moet verlengen en waar maar de 2e vraag is halen ze mij door molen voor schulden bv of deurwaarders wat niet veel is maar wil dat toch weten wil niet zomaar een loonbeslag of zo ineens hebben.

mvg Dirk

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2019 19:28

Dit is hun werk niet om je na te checken op schulden, misschien wel op openstaande boetes .en belastingen.
Bel eens anoniem naar zo een dienst om het te vragen, dan ben je zeker, ze gaan je ervoor niet in het gevang steken hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 03 feb 2019 21:53

Als ik het goed begrijp gaat het over het verlengen van een Nederlands paspoort of een Nederlandse identiteitskaart in Sluis?
http://www.rechtenforum.nl
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

loeki
Berichten: 267

#7 , 04 feb 2019 06:25

U gaat gewoon naar het nederlands consulaat in belgie en vraagt Uw pas aan
eerst digitaal aanmelden en documenten invullen
wat ze vragen in het digitale document kunt u allemaal zien op internet
geen lastige vragen, gewoon woonplaats, geboorteplaats etc

Terug naar “Europees / Internationaal recht”