verkoop stacaravan

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

verkoop stacaravan

#1 , 03 feb 2019 10:25

Mijn zus verkoopt haar stacaravan na het overlijden van haar echtgenoot.
Er word een bedrag overeengekomen met een afbetalingsplan in maandelijkse schijven.
Het plan word op papier gezet en ondertekend door beide partijen, mijn zus en de kopers.
Nu hebben de kopers reeds 2 maanden achterstand, de kopers reageren niet of zelden op telefonische aanmaningen.
De kopers blijken nu ook geen vast adres te hebben en te verblijven in de caravan.
Het probleem stelt zich nu, gezien de kopers geen vaste verblijfplaats hebben om hen aangetekend in gebreke te stellen.
Hoe zou mijn zuster dit kunnen oplossen om alsnog aan haar centen te geraken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 feb 2019 12:22

Aangetekend versturen op het adres van de camping.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2019 13:02

Aangetekend versturen op het adres van de camping.
Ik heb daar ook aan gedacht mava105, het is te proberen, maar ik denk niet dat die camping uitbater zich gaat inlaten met geldkwesties van huurders en exhuurders.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 feb 2019 17:49

Waar staat hun domicilie ?

Het is naar daar dat je een aangetekende brief moet naar sturen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2019 17:56

Waar staat hun domicilie ?

Het is naar daar dat je een aangetekende brief moet naar sturen !
Naar alle waarschijnlijkheid mijn zuster is daar wel niet 100% zeker in hebben ze nu geen vast adres meer, ze hadden terloops aan mijn zuster laten verstaan dat ze in de caravan gingen wonen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 feb 2019 18:05

En dit is verboden!
Toch eens met de camping uitbater gaan praten, en eventueel de wijkagent waar de camping gelegen is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2019 18:24

En dit is verboden!
Toch eens met de camping uitbater gaan praten, en eventueel de wijkagent waar de camping gelegen is.
Vind het goede voorstellen, had ook al in die zin erover nagedacht, zal weinig anders opzitten.
Ik zal eerst met haar tot bij die caravan gaan en de personen eens aanspreken.
Zijn ze niet bereid tot betaling, ga ik eens lang de Camping uitbater, vinden we daar geen oplossing dan via het politiebureel.
Wat een mens toch allemaal meemaken kan.
Bedankt alvast.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 feb 2019 18:49

Wat een mens toch allemaal meemaken kan.
Bedankt alvast.
Mark dit geld zo gezegd lenen is geen goed idee daar zijn banken voor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 feb 2019 18:51

Wat een mens toch allemaal meemaken kan.
Bedankt alvast.
Mark dit geld zo gezegd lenen is geen goed idee daar zijn banken voor !
Tja, maar je weet hoe dat gaat onder vrouwen he.
bedankt alvast man.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 03 feb 2019 19:45

Waarom wordt hier steeds, door bepaalde personen, voor ze antwoorden ,het gehele topic waarop ze reageren, nogmaals geciteerd.?
We weten waarover het gaat, het staat er juist boven of onder. Desnoods citeer je een paar lijntje die belangrijk zijn.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 feb 2019 19:57

Waarom wordt hier steeds, door bepaalde personen, voor ze antwoorden ,het gehele topic waarop ze reageren, nogmaals geciteerd.?
We weten waarover het gaat, het staat er juist boven of onder. Desnoods citeer je een paar lijntje die belangrijk zijn.
Beste mava105 omdat dat beter leest, je weet direct op welke onderdeel van het topic gereageerd wordt, goede vraag overigens, maar ik zie daar niks slecht in.

Sirkii
Berichten: 5395

#12 , 03 feb 2019 20:06

En dit is verboden!
Toch eens met de camping uitbater gaan praten, en eventueel de wijkagent waar de camping gelegen is.
Vind het goede voorstellen, had ook al in die zin erover nagedacht, zal weinig anders opzitten.
Ik zal eerst met haar tot bij die caravan gaan en de personen eens aanspreken.
Zijn ze niet bereid tot betaling, ga ik eens lang de Camping uitbater, vinden we daar geen oplossing dan via het politiebureel.
Wat een mens toch allemaal meemaken kan.
Bedankt alvast.
De politie laat zich niet in met contractuele geschillen (achterstand betalingen) doch wast mogelijks het domicilieplaatje.

De campinguitbater zal maar lastig worden als het staangeld en de kosten niet betaald worden.

Onder voorbehoud: je zou naar de rechter kunnen stappen (k Weet niet of het vredegerecht bevoegd is voor stacaravandisputen boven het maximumbedrag van hun bevoegdheid - een paar duizend euro) om ontbinding van de verkoop en uitdrijving te kunnen vorderen bij niet betaling. Mogelijks zijn de kosten hiervoor hoger dan de baten (openstaande schuld) en neem je misschien rationeel beter verlies.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 feb 2019 20:13



De politie laat zich niet in met contractuele geschillen (achterstand betalingen) doch wast mogelijks het domicilieplaatje.

De campinguitbater zal maar lastig worden als het staangeld en de kosten niet betaald worden.

Onder voorbehoud: je zou naar de rechter kunnen stappen (k Weet niet of het vredegerecht bevoegd is voor stacaravandisputen boven het maximumbedrag van hun bevoegdheid - een paar duizend euro) om ontbinding van de verkoop en uitdrijving te kunnen vorderen bij niet betaling. Mogelijks zijn de kosten hiervoor hoger dan de baten (openstaande schuld) en neem je misschien rationeel beter verlies.
Is ook het overdenken waard, bedankt alvast.

Terug naar “Administratief recht”