Gsm gesprekken

bart74
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gsm gesprekken

#1 , 02 feb 2019 21:55

Een tweestrijdige vraag nu. Heb hier oude gsm liggen waarvan factuur en de maandelijkse betalingen van mijn rekening afgingen. Nu staat mijn ex haar fb hier nog op open. Kan en mag ik deze conversaties gebruiken, want staan gesprekken op van mensen die haar beloven om mij iets aan te doen en mij het leven tot een hel te maken, hun vriendjes waren al op de hoogte blablablabla. Vind dit nog al serieuze bedreigingen en zou graag melding van gaan maken maar ja hoe ben ik het te weten gekomen. Zou denken als ik mijn fb op iemand zijn gsm open laat staan dat ik dan toch toestemming geef aan die persoon of zie ik het verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 feb 2019 22:09

neen

als facebook ergens openstaat wilt dit nog niet zeggen dat u zich onrechtmatig toegang mag verschaffen tot het profiel van uw ex, dat word, als ik mij niet vergis, gelijk gesteld tot hacken.

enige dat u kan doen is naar de politie gaan en klacht indienen en de gsm als bewijs aanbrengen

bart74
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2019 22:14

App staat gewoon open op deze gsm, hoef niets te hacken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 02 feb 2019 22:17

De app die open staat is een ding, door de gesprekken scrollen is iets anders. Dit kan absoluut niet gelijkgesteld worden met toestemming.

bart74
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 feb 2019 22:21

Dus geen bewijs dat ze mij bedreigen want ken die persoon en zal niet eerste keer zijn dat hij in aanraking komt met de arm der wet

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 02 feb 2019 22:49

App staat gewoon open op deze gsm, hoef niets te hacken.
het feit dat de app openstaat en dat u zich daar onrechtmatig toegang tot verschaft word door de wet aanzien als "hacken" en is bijgevolg (in theorie) strafbaar.

Terug naar “Privacy-bescherming”