interiem contract verbreken

carlosdw98
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

interiem contract verbreken

#1 , 02 feb 2019 17:32

Goeie dag,

Ik heb 2 vragen...

Vraag 1: Ik werk nu als interiemer bij een zelfstandige, ik kan elke week vertrekken als ik wil, stel dat de werkgever me na 2 maanden een vast contract wil geven(ik hang 6 maanden vast aan de interim), is het dan toegestaan om een week te vertrekken en dan terug te gaan zonder dat de interim er iets van af weet...?

Vraag 2: Als je in januari via een interimkantoor ergens gesolliciteerd hebt en de job toen niet hebt aangenomen, is het dan toegestaan dat ik in februari persoonlijk naar dat bedrijf bel/stap om te vragen om ik er nog mag starten (zonder dat dat interimkantoor van iets weet)...?

Hopelijk tot snel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2019 20:38

Als de interim niks weet is er geen vuiltje aan de lucht.

Maar de werkgever hebben wel een contract gesloten en bij verbreking van zo een contract staan zware geldboetes op, en ik denk dat weinig werkgevers daar gaan intrappen.

Kom de interims dit te weten?

Normaal wel, daar zijn speciale firma's die dit werk voor de interimkantoren doen, en dit brengt geld op deze firma's inschakelen . .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”