Wat is mogelijk met hele hele slechte rug?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Wat is mogelijk met hele hele slechte rug?

#1 , 02 feb 2019 13:07

Beste mensen,

Ik ( bijna 51 j ) sinds 1995 op de sukkel en op de loop bij rug chirurgen op de loop voor een oplossing ( met alle verslagen hiervan ) maar helaas tot op heden nog steeds niet geopereerd en altijd aan het werk geweest..
Het gaat steeds maar moeilijker en moeilijker en zeker geen full time meer.
Waarom opereren niet mogelijk is:
Omdat heel mijn rug een probleem is.
Beginnend beneden op L5 > breuk ( pars fractuur ) en hogerop andere problemen.
In 2017 ziek gemeld omdat het gewoon niet meer ging, ontslagen en op invaliditeit beland.
Daarna toch terug nog uit eigen initiatief een job gevonden tijdens mijn invaliditeit maar helaas weeral hervallen en terug ontslagen en terug op mutualiteit.
Nu vraag ik me af wat er nog mogelijk is.
Lang staan, lang zitten, tillen ( heffen ) en vooroverbuigen zijn helaas onmogelijk.
Opereren is geen oplossing of ze moeten alle lumbale wervels vastzetten en dan is het nog een zeer groot vraagteken dat werken nog mogelijk gaat zijn.
Chirurgen zeggen aangepast werk maar wat is dat?
Bestaan er ergens oplossingen ( instanties ) hiervoor en dan denk ik aan thuiswerk zodat ik indien het nodig is mij even kan plat leggen?
Ik maak me hier enorme zorgen over.
Probeer mijn vrouw wat te ontlasten maar 1,5u in het huishouden wat werken en daarna extra medicatie moeten nemen en u moeten gaan neerleggen dan denk ik niet dat een werkgever dit gaat aanvaarden.
Ben ik invalide; NEEN. Kan ik nog iets: JA maar wat is er mogelijk de dag van vandaag?
De laatste 2 chirurgen schijven het zwart op wit dat operatie geen oplossing is.

Bestaan er instanties of forums hiervoor?
Zelfstandig starten omdat je dan zelf kan je dag indelen vinden mijn vrouw en ik te risicovol omdat we niet weten wat de toekomst gaat brengen!
Ik bedoel met zelfstandig in samenspraak met de mutualiteit uiteraard.
Heb van opleiding autotechniek gestudeerd en dan denk ik bvb aan vertalingen of presentaties of andere technisch administratieve taken die je van thuis uit kan doen.
Ik wordt gek hier tussen die 4 muren.

Thx

Dank voor het meedenken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2019 13:13

Als je thuis nog geen 90 minuten het huishouden kan doen dan zal dit een zeer groot probleem worden.
Dit is een geval voor je ziekenfonds voor tijdelijk 2 a 3 uur per dag te kunnen gaan werken.

Maar wat ken je of kan je ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 02 feb 2019 14:03

Als je thuis nog geen 90 minuten het huishouden kan doen dan zal dit een zeer groot probleem worden.
Dit is een geval voor je ziekenfonds voor tijdelijk 2 a 3 uur per dag te kunnen gaan werken.

Maar wat ken je of kan je ??
Hangt enorm af van dag tot dag.
Heel onvoorspelbaar.
Regelmatig liggen helpt me enorm maar da gaat niet bij een werkgever. Dat is het juist.

Reclame

Terug naar “Andere”