Aankoop ouderlijk huis

Nachtschade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aankoop ouderlijk huis

#1 , 31 jan 2019 19:07

Mijn vriend en ik (feitelijk samenwonend, 1 kind) staan op het punt een woning aan te kopen. Het betreft de ouderlijke woonst van m’n vriend (zijn vader is enige eigenaar wegens scheiding - m’n vriend heeft nog 2 zussen). Doel van de aankoop van deze woning is om er zelf met ons gezin te gaan wonen. M’n schoonvader woont in het huis dat hij samen met z’n vriendin aankocht.
Hoe pakken we dit best aan? Waar moeten we op letten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 31 jan 2019 19:55

Controleren of het dak niet lekt en de muren geen last hebben van reuma.
En de prijs correct is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Nachtschade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2019 17:43

Slecht geslapen ofzo?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 01 feb 2019 17:56

Oei, wat heeft men tegenwoordig lange tenen.

Als men u aanraadt om na te gaan of de prijs correct is, heeft dat ook te maken met de twee zussen van uw vriend.

Als het ooit tot een erfenis komt, kunnen die behoorlijk lastig doen als u het huis aan een echte vriendenprijs gekregen hebt.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 01 feb 2019 18:00

Slecht geslapen ofzo?
Neen want mijn antwoord was volledig en correct niettegenstaande het zo kort is.
Het waarom van het antwoord werd intussen reeds door bosprocureur verklaard.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Nachtschade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2019 13:02

Laat ons zeggen dat het originele antwoord een zeer sarcastische insteek had (of toch zo overkwam).
Het antwoord van bosprocureur daarentegen is constructief

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 02 feb 2019 16:44

Laat ons zeggen dat het originele antwoord een zeer sarcastische insteek had (of toch zo overkwam).
Het antwoord van bosprocureur daarentegen is constructief
bosprocureur schreef: "Oei, wat heeft men tegenwoordig lange tenen."
Dus dat is echt waar? :lol:

Ja mijn antwoord was ironisch tot sarcastisch.
Maar goed bedoeld.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Nachtschade
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 feb 2019 11:53

Dit is een forum mbt juridisch advies: mijn vraag heeft als doel juridische tips, do’s en don’ts te verkrijgen vooraleer we naar de juiste instanties stappen. En dat is dan ook het standpunt waaruit ik vertrek. Elke sarcastische of ironische comment is naar mijn mening dan quatsch. Bosprocureur nam tenminste nog de moeite om concreet te zijn.
Al de rest is onnodig en ongevraagd.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 03 feb 2019 12:39

Zolang de inhoud correct is mag er in de verzuurde wereld :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ook als eens een kwinkslag gegeven worden. Humor die samengaat met nuttige info of oplossing van problemen getuigt meestal van bovengemiddeld intellect: https://www.businessinsider.com/being-f ... &r=US&IR=T
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”