Koppelverkoop huur

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

Re: Koppelverkoop huur

#16 , 01 feb 2019 20:26

Lafaards, schurken....

En dat allemaal op enkele minuten. Het peil gaat er hier echt niet op vooruit. Je zou bang zijn om hier nog te posten.

Edit, ik vergeet nog bedriegen en bestelen...
En dan mag je stellen dat ik hun laakbare feiten nog beleefd heb uitgedrukt mijnheer bosprocureur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 feb 2019 20:33

Kan best zijn, maar dat is geen reden om zo te keer te gaan.

Mochten de verhuurders op dit forum in die bewoordingen hun ervaringen met suboptimale huurders te berde brengen, ….. En nochtans, daar kan ook een hele bibliotheek mee volgeschreven worden.
Dat strijd ik niet af, dat is waar, je hebt daar overschot aan gelijk in.
Maar dat neemt de schande niet weg van immo kantoren die volgens een deontologie werken en de wet overtreden en nog overtreden keer op keer.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 01 feb 2019 20:36

Maar wat doen die concreet verkeerd?
Allemaal of enkelingen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 feb 2019 08:08

Maar wat doen die concreet verkeerd?
Allemaal of enkelingen?
Ben je met mijn voeten aan het spelen asperge?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/02/20 ... 1-2897022/

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 02 feb 2019 09:47

Hij heeft hier wel ergens gelijk. Ik heb bijna 30 jaar panden aangekocht en verkocht voor mijn werkgever, en nooit ofte nooit met een makelaar gewerkt, tenzij die werd aangesteld door de verkoper. Dan was ik dubbel voorzichtig. Ben daar dan ook diverse malen op fraude gestoten. (bij verkopen een zwarte commissie voor hen vragen bvb; voorstellen een deel in het zwart te betalen), maar meestal was het gewoon ONKUNDE. Ook voor mijn privé nooit met een makelaar gewerkt en ik heb toch al enkel aankopen en verkopen achter de rug.

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#21 , 02 feb 2019 11:28

Hij heeft hier wel ergens gelijk. Ik heb bijna 30 jaar panden aangekocht en verkocht voor mijn werkgever, en nooit ofte nooit met een makelaar gewerkt, tenzij die werd aangesteld door de verkoper. Dan was ik dubbel voorzichtig. Ben daar dan ook diverse malen op fraude gestoten. (bij verkopen een zwarte commissie voor hen vragen bvb; voorstellen een deel in het zwart te betalen), maar meestal was het gewoon ONKUNDE. Ook voor mijn privé nooit met een makelaar gewerkt en ik heb toch al enkel aankopen en verkopen achter de rug.
Dank u mava105 om mijn standpunt bij te treden.
Maar ik heb geen gelijk, het zijn feiten die dagelijks gebeuren. Ik heb nog artikels hiervan gelezen, waar de toenmalige minister een onderzoek liet uitvoeren bij de immo kantoren. Er werd gesproken van walgelijke praktijken op de 250 onderzochte kantoren waren er 187 in overtreding met de wetgeving. Het heeft nadien een tijdje rustig geweest, maar schijnbaar zijn ze terug bezig.
We kunnen dan spreken van Maffiosi nietwaar? Mafiosi die de kleine onwetende man bedriegen, beliegen en bestelen.

Het juridisch forum is er om juridische kwesties te bespreken.
Wanneer Immo kantoren die onder een deontologisch stramien werken de gemeenschap oplichten met walgelijke praktijken, dat moet ook bespreekbaar zijn.
Het gaat niet alleen over de wet en wat de kleine man moet doen. Het gaat ook over witteboord criminaliteit, dat is geen politiek dat zijn ook juridische zaken.

bosprocureur
Berichten: 6853

#22 , 02 feb 2019 15:31

No comment…..

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#23 , 02 feb 2019 16:52

No comment…..
Had ik wel vermoed...
Zwijg over al die met een deontologische code werken, want die zijn vogelvrij.

PetiPlush
Topic Starter
Berichten: 22

#24 , 03 feb 2019 20:24

Bedankt allemaal voor de reacties hier :)
Wat ik ervan begrijp is dat dit eigenlijk niet kan, maar het toch wordt gedaan.
En dat er niet veel aan kan gedaan worden behalve gewoon niet tekenen.. wat ook wil zeggen dat je niet kan wonen in het huis waarin je intresse had. En dat iemand anders waarschijnlijk wel akkoord zal gaan met hun voorwaarden.

Groetjes

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#25 , 03 feb 2019 20:33

Maar wat doen die concreet verkeerd?
Allemaal of enkelingen?
Ben je met mijn voeten aan het spelen asperge?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/02/20 ... 1-2897022/
Neen.
Maar zoals in uw bron wordt vermeld is het een feit dat het BIV niet koosjer is. Ook de Belgische magistratuur is daarvan op de hoogte heb ik recent uit zeer goede bron vernomen.
In die beroepsorganisatie van de immo- en syndic sector zitten rotte appels, ze zijn tegelijk boswachter en stroper.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#26 , 03 feb 2019 21:07

Maar wat doen die concreet verkeerd?
Allemaal of enkelingen?
.
In die beroepsorganisatie van de immo- en syndic sector zitten rotte appels, ze zijn tegelijk boswachter en stroper.
Bij mij blijft altijd hangen dat ik mij afvraag waarom men hier op het forum geen afstand neemt van de praktijken van dergelijke immo kantoren
Dat kan prima met een vermelding bij een topic waar een gedupeerde zijn beklag maakt over de illegale praktijken van een immo met een gewone vermelding Ik neem afstand van dergelijke praktijken en dan de topicvraag beantwoord.
Maar dat doet men hier niet op het forum, ze tikken enkel de reeds gedupeerde op de vingers, gij moet dit en gij moet dat en over de daden en smerige praktijken van dergelijke immo word gezwegen of zelfs geen afstand van genomen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 04 feb 2019 09:29



Bij mij blijft altijd hangen dat ik mij afvraag waarom men hier op het forum geen afstand neemt van de praktijken van dergelijke immo kantoren
Dat is een zaak die de sector zelf moet regelen. Willekeurige particulieren kunnen dat dan wel zetten bij de waarderingen op de site van de immo zelf

Terug naar “Huren”