Geen advocaat kunnen betalen

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Geen advocaat kunnen betalen

#1 , 01 feb 2019 12:14

Nu zal ik binnen enkele maanden naar de rechtbank moeten gaan, voor verschillende kleine en grote misdrijven. Voor de rechtbank zal het gemakkelijk zijn om me te straffen voor de feiten. Ik kan geen advocaat betalen, en heb geen recht op pro-deo. Op de rechtbank zal ik moeilijk aanwezig kunnen zijn. Moet gaan werken en geen auto. In deze situatie kan me niemand helpen om me te verdedigen. Zouden er nog andere oplossingen zijn zodat ik er niet alleen moet staan en daardoor een gemakkelijk doelwit ben voor een rechter.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 01 feb 2019 12:39

Al beginnen met naar de rechtbank te gaan zodat je gehoord kan worden. Al zeker als het om zaken gaat waarvoor je gevangenisstraf riskeert.

Daar je geen recht hebt op een pro-deo en je wil een advocaat dan moet je je advocaat zelf betalen doch ook dan ben je t best zelf aanwezig in de rechtbank. Je kent de datum lang genoeg op voorhand om met je baas een verlofdag overeen te komen (of een wijziging in het arbeidsrooster als je in ploegen werkt)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2019 12:42

Probeer ten minste om aanwezig te zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2019 12:45

Als mijn baas zal horen dat het om een misdrijf zal gaan, zal ik al zeker mijn ontslag krijgen. Ik zal proberen te gaan, maar met het gevolg dat ik geen advocaat heb, geen verof heb dit jaar dus klein verlet zal moeten nemen. Met als gevolg dat mijn baas dit zal raar vinden. Dus een vogel voor de kat in deze situatie.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2019 13:24

Beste,

Uw eerste prioriteit zou moeten zijn om aanwezig te zijn op de rechtbank. Afhankelijk van het strafbaar feit(en) die u heeft gepleegd kan schuldinzicht, een job en uw verantwoordelijkheid om de door uw aangebrachte schade te vergoeden ook al een positief signaal zijn naar de rechtbank. Daar u een internetverbinding heeft kunt u zich best eens online informeren naar verzachtende omstandigheden of hoe u best uzelf kan verdedigen.

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 feb 2019 13:43

Beste, ik ben alleenstaande, met huur en allimantatie, het einde van de maand zeg ik je eet ik niks, ik heb een gsm ja en een abonnement. Maar een computer heb ik niet. Ik ben inderdaad de dader van de feiten en geen slachtoffer. Heb er gewoon problemen mee dat ik ga werken een inkomen heb, maar geen advocaat kan betalen. Anders steek ik mezelf in schulden+de gerechtskosten en dit zal vlug 4000€ zijn. Ik sta er alleen voor en de politie beschuldigd mijn van dingen die niet kloppen ook, er zijn al heel wat fouten gemaakt. Als je er alleen voor staat tegen zo een politiemacht die je klein wil krijgen lop je in de val gewoon ook al heb ik iets misdaan. Het is ik tegen de rechtstaat en ze zijn met veel meer dan ik natuurlijk.

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 01 feb 2019 13:59

Erken de misdaden die u hebt begaan en verdedig u zo goed mogelijk tegen de beschuldigingen die niet zouden kloppen. Meer raad kunnen we niet geven.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 feb 2019 14:08

Kleine en grote misdrijven ? Is al het een en het ander. Heeft u die misdrijven alleen tov anderen gepleegd ?
Zijn de gedupeerden ook niet in uw val gelopen ? Is zo een beetje repetitief ?
Op de een of andere manier aanwezig zijn op de rechtbank en uitkomen voor uw misdrijven.

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 feb 2019 14:18

Wat kan je doen als het slachtoffer uit een rijk milieu komt, en goede connecties heeft met rechters en politie. Dan weet iedereen dat het moeilijk zal worden voor mij. De politie maakt fouten aan de lopende band. En ik weet niet hoe het komt en kan niet veel doen omdat ik er altijd alleen voor sta. Maar wat moet ik doen bij een rechtbank waar al de onderzoeken mis lopen. Ik kan niks doen gewoon ondergaan. En dan na een uitspraak domme dingen doen omdat je verbitterd bent natuurlijk. Met alle gevolgen vandien, Hoop van niet maar zal toch hard aankomen. Geen hulp hebben of steun van niemand.

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 feb 2019 14:24

Al er 2 ploegen politie er maanden mee bezig zijn is het geen klein probleempje meer!!!

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 feb 2019 16:41

Na het weinige hulp die ik zal krijg, zal ik vanaf vandaag extreem worden,
Laatst gewijzigd door Jans123a op 01 feb 2019 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#12 , 01 feb 2019 16:57

@asperger

We zijn wel op een juridisch forum.

@jans 123a

Het is evident dat je aanwezig bent. Klein verlet zal dus kunnen dienen. Je hoeft je baas niet te vertellen waar het om gaat. Als je vertelt dat je moet voorkomen wegens een zware snelheidsovertreding zal die je dat waarschijnlijk niet zo erg ten kwade duiden.
Niet verschijnen is quasi synoniem van zwaardere bestraffing. Het getuigt van weinig betrokkenheid en desinteresse.
radicaal en extreem worden is nooit een oplossing. Ht is jouw leven en je hebt er maar één.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#13 , 01 feb 2019 17:03

Wel voorkomen bij de rechters en politie die goede connecties hebben met de tegenpartij. Dan kan je niks doen. Wie zegt van wel als kleine man mag meegaan met mij.

LeenW
Berichten: 12813

#14 , 01 feb 2019 17:13

Is er nog een juridische vraag, want dit begint meer en meer op een monoloog te lijken?

Jans123a
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#15 , 01 feb 2019 17:29

We gaan het afsluiten ik zal mezelf verdedigen. Al zal het niet gemakkelijk worden. De uitslag zal ik binnen 3 maanden op dit forum vermelden. Gewoon spijtig dat ik niet de fouten zal doorhebben in mijn dossier. Dus ga ik mezelf moeten verdedigen met de middelen die ik in mijn mars heb. 😊

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”