IK verkoop thuis. Kan notaris mijn schulden aftekken van de verkoop prijs en aan schuldeisers betalen?

european.connection
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Ja

IK verkoop thuis. Kan notaris mijn schulden aftekken van de verkoop prijs en aan schuldeisers betalen?

#1 , 31 jan 2019 20:46

Ik verkoop thuis (op dit moment discussie over de compromis)
Er is geen hypotheek (afbetaald) en geen faillissement

Toch ik heb berijpen dat notaris mag verkoops bedrag in mindering brengen, aantal schulden aftrekken, en aan schuldeisers betalen, vooraf overmaken van verkoops prijs aan de verkoper.

Vraag: wanneer gebeurt dit, en met welke schulden (bijvoorbeeld alleen belastingschulden, ook bank en credit card schulden, onbetaalde rekeningen, geschillen etc?)

Als dit is wettelijk verplicht, kunt U mijn een bron (dus welk wetgeving) citeren betreft dit?
Graag over Vals geweest(Wallonië)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 31 jan 2019 21:32

Ja.

Vooral schulden aan belastingen, boetes, RSZ,...

Verwacht u veel vragen van schuldeisers?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2019 09:20

Zoals men al schreef
Boetes, belastingen en BTW dit zeker.

En alle schulden waar reeds een vonnis is bij de beslagrechter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

european.connection
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 feb 2019 11:17

Er is een aspect. Ik heb volgens Partena een schuld met ze, maar het is betwist(vanwege ik betaald voor bepaalde peiode sociale lasten in Nederland).

Er is geen voonis, of daagwarddiging, alleen rekening van Partena dat ik betwist.

Is dat ook afgeekend, of niet?

Is er in agleemen een database waar ik voraf kan alle soortelijke schulden bekijken en dan zelf afrekeken? Koppeling graag?

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 01 feb 2019 12:45

Daar je verkoopt heb je je eigen Belgische notaris aangesteld (kost je niets. Koper betaalt uw notaris en zijn notaris). Hij kan je die info bezorgen. Om privacyredenen is dergelijke info (terecht) zwaar beveiligd.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”