Zakelijke kilometers met prive auto

TheoDeGroot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zakelijke kilometers met prive auto

#1 , 31 jan 2019 17:04

Ik heb zojuist een eenmanszaak gestart.

Mijn vraag is welke bedrijfskosten ik mag opvoeren bij zakelijke kilometers met mijn prive auto. Alle websites hebben het over een bedrijfswagen, maar ik heb mijn auto niet ingebracht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2019 17:14

Een één man zaak dit ben je zelf, de zaak dit bent u, dus de wagen is de zaak en is van u.

Jij word belast en daar is de zaak inbegrepen .
Dit zijn GEEN 2 identiteiten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TheoDeGroot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2019 17:29

dus ik kan de volgende kosten hanteren, zonder mijn auto te registreren als bedrijfswagen?:

1) De brandstof voor uw bedrijfswagen is 75% aftrekbaar omdat u de bedrijfswagen vaak ook privé gebruikt. Heeft u geen thuiskantoor, maar rijdt u elke dag naar uw werk? Dan kunt 0,15 euro per kilometer aftrekken.

2) Autokosten zoals onderhoud, herstellingen, autokeuring, carwash, verzekering, verkeersbelasting, parkeerkosten en sms-parkeerkosten, pechverhelping … zijn 75% aftrekbare kosten bij een eenmanszaak.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2019 20:12

Je kan alles inbrengen volgens het % dat de belastingen op heden hanteren dit zou ik moeten nazien, dus al je kosten voor je zaak word van u persoonlijk verrekend !
Een één man zaak is zeer goed voor een klein bedrijf
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”