Tegenpartij weigert aanrijdingsformulier in te vullen

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Tegenpartij weigert aanrijdingsformulier in te vullen

#1 , 30 jan 2019 21:18

Gisteren sta ik reglementair geparkeerd op een parking.
Tijdens mijn pauze sta ik een sigaret te roken en zie dat er een wagen vrij dicht tegen de mijne geparkeerd staat. Op het eerste zicht niets aan de hand.
Op een bepaald moment zie ik een vrouw instappen in haar wagen en zie deze uit haar parkeervak rijden. Echter zie ik ook dat mijn wagen plots begint te bewegen van links naar rechts ( ik sta op een goede 20meter van mijn wagen). Ik ga naar mijn wagen en zie dat de vrouw te kort afdraait en met haar spiegel mijn zijkant beschadigd. Ik doe teken en zeg haar dat ze tegen mijn wagen aanzit. De vrouw negeert dit en rijd verder door en komt tevens met haar bumper weer tegen mijn wagen.
Eens ze uit haar vak is vraag ik of het mogelijk is om toch maar aantibdingsformulieren in te vullen daar ik geparkeerd sta en zij daadwerkelijk tegen mijn auto heeft gereden en er schade is.
Dit vind de desbetreffende vrouw niet nodig en rijd door in volle vaart.
Echter heb ik een foto met de auto en de nummerplaat op.
101 gebeld en meteen de feiten doorgegeven.
Klacht gaan neerleggen op het politiebureau en de nodige documenten gekregen voor de verzekering.
Maar de vraag die ik heb is wat er nu gaat gebeuren. Ik heb full-omnium dus ik kan de schade laten herstellen, echter zit hier franchise op en aangezien ik weet wie er tegen mijn wagen reed en er getuigen zijn zou ik graag weten wat het beste is.
De schade laten herstellen of wachten op de verzekering van de tegenpartij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 30 jan 2019 22:23

U moet dan maar het formulier in uw eentje invullen. Dat de vrouw vluchtsmisdrijf heeft gepleegd pleit alleszins niet in haar voordeel. U hebt de nummerplaat. Da's zo goed als een visitekaartje achterlaten. U hebt er wel het geloop mee, maar ik zou me voor de afloop niet te veel zorgen maken. Mogelijks komt er voor de tegenpartij nog een strafrechterlijke vervolging bovenop.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 30 jan 2019 22:36

Met die info zal de verzekering alles doen om terug te vorderen van tegenpartij.
En dan heb je geen franchise.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 31 jan 2019 09:56

politie zal een bezoekje brengen aan de vrouw. En schade vaststellen. Vrouw zal oproeping krijgen voor rechtbank en riskeert een rijverbod en zware boete.

Uw verzekering zal dan de kosten verhalen op de vrouw

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 31 jan 2019 19:05

politie zal een bezoekje brengen aan de vrouw. En schade vaststellen. Vrouw zal oproeping krijgen voor rechtbank en riskeert een rijverbod en zware boete.
Of politie stelt idd overeenkomstige schade vast, en parket seponeert ... geen onafhankelijke getuige.

zibarrie
Berichten: 133

#6 , 01 feb 2019 22:06

politie zal een bezoekje brengen aan de vrouw. En schade vaststellen. Vrouw zal oproeping krijgen voor rechtbank en riskeert een rijverbod en zware boete.
Of politie stelt idd overeenkomstige schade vast, en parket seponeert ... geen onafhankelijke getuige.
Vraagsteller zegt toch dat er getuigen zijn?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 02 feb 2019 09:32

Maar heeft hij/zij hun gegevens, en zijn ze doorgegeven aan politie?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 02 feb 2019 10:26

Jij hebt omnium met franchise.
Dus: de omnium zal de schade betalen en de franchise factureren aan jou.
Deze dien je in eerste instantie te betalen (en enkel dit dus).

Dan: de verzekering weet wie dit gedaan heeft.
Zij zullen de schade verhalen op die persoon.
Maar... dit zal wellicht lang duren (vaak bij verzekeringen).
Pas als dit gedaan is, zal je je franchise terug krijgen, reken op een aantal maanden (kan zelfs meer dan een jaar zijn).
Als je geen omnium had, moest je die tijd wachten op de totale som zelfs... nu is het 'slechts' de franchise dus.

Maar... wat als die vrouw verklaart dit niet gedaan te hebben?
Zijn er camerabeelden of getuigen hiervan?
Anders kan het zijn zoals Inazuma zegt: seponering van het gerecht, en de vrouw komt ermee weg.

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 feb 2019 15:03

Ik heb foto’s van desbetreffende wagen
Tevens ook getuigen en diens namen zijn doorgeven alsook telefoonnummers

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 14 feb 2019 16:48

Ik heb foto’s van desbetreffende wagen
Tevens ook getuigen en diens namen zijn doorgeven alsook telefoonnummers
Foto's, uw eigen, of een anoniem) verklaring volstaan niet

Met de onafhankelijke getuigen bent u gelukkig wel wat :!:

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 mar 2019 20:20

Vandaag het nieuws gekregen dat mijn wagen hersteld mag worden onder BA
De tegenpartij zou blijkbaar iets verklaard hebben aan zijn verzekering wat niet voldoende zekerheid geeft om deze te vrijwaarden van een aanrijding. Beetje raar maar waar wist mijn makelaar nog van niets en heb ik deze zelf maar op de hoogte gesteld van deze voor mij positieve evolutie in mijn dossier.

bosprocureur
Berichten: 6853

#12 , 09 mar 2019 09:35

Herstelling onder BA van de tegenpartij mag ik hopen?

Want als u zegt dat verzekering tegenpartij niet voldoende zekerheid heeft om tegenpartij te vrijwaren van aanrijding (in fout?), is er m.i. voorlopig ook nog geen zekerheid wie wat zal moeten betalen.

Toch effe makelaar bellen ?

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 mar 2019 20:22

BA van de tegenpartij. Blijkbaar zijn er konvenanten tussen verzekeringen en de tegenpartij weigert dus in alle talen nog maar iets op papier te zetten van het voorval. Hoe dan ook mijn verzekering geeft groen licht en gaat terug vorderen bij de tegenpartij

WP002
Berichten: 1479

#14 , 10 mar 2019 23:45

M.i. heeft de (verzekering van de) tegenpartij geen poot om op te staan. Goed voor u,

Terug naar “Verkeersongevallen”