Huis 1/30ste blote eigendom

pierre5050
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huis 1/30ste blote eigendom

#1 , 30 jan 2019 13:11

Ik bezit een huis 1/30ste in blote eigendom.

Ik wist dat dit huis te koop stond, maar nu zie ik op myminfin dat er voor dit huis reeds een nieuwe eigenaar tussen staat. Dit 1/1 volle eigendom. Mijn broer en zus staan er nog steeds voor 1/30 blote eigendom tussen (in totaal, samen met dat van mij, voor 10%). Mijn tantes en mijn vader staan er nog tussen voor samen 40% vruchtgebruik.

Mijn vragen:
1) Hoe kan dat zonder mijn medeweten? Is mijn aandeel mss te klein dat er geen handtekenining nodig is van mij?
2) Hoe kan de nieuwe eigenaar 100% vol eigenaar zijn gezien de anderen hun opgesomde aandelen?

PS: het gaat mij niet om eventueel gemiste gelden. Ik wil gewoon weten hoe dit technisch in elkaar zou kunnen zitten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 30 jan 2019 14:05

Het totaal van de breuken kan toch niet groter dan 1 zijn?
Neen het huis kan niet zonder uw medeweten verkocht worden.
Waarschijnlijk hebt u verkeerd gelezen.

Trouwens, op MyMinfin zie je toch enkel uw eigen aandeel en niet (nominatief) dat van anderen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

pierre5050
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2019 19:03

Misschien kunnen ze op financiën niet goed rekenen? Maar toch is het zo.(zowel de breuk die optelt tot meer dan 1, als het zo het zichtbare aandeel vd anderen)

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 31 jan 2019 20:01

Ze zullen op meer dan honderd procent willen belasten. Een nieuwe post-keynesiaanse begrotingstruc.
Voor het geruisloos saneren van de staatsfinanciën en leveren van extra bijdrage aan Climate Change.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”