Vorig jaar eind april (2018) ondertekenden wij een offerte voor het bouwen van een veranda ('voor akkoord uitvoering der werken').
Het was een gedetailleerde offerte waarin elke wijziging werd geparafeerd. De planning was voorzien voor februari 2019. Nu reeds maart 2019.
Begin januari gingen we tegels kiezen en deze waren binnen het afgesproken budget zeiden ze daar.
Vorige week kregen we een offerte in de mail van de tegelplaatser waarmee de verandabouwer sinds januari 2019 nieuwe afspraken heeft gemaakt.
Dit heeft een meerprijs tot gevolg die we niet direct terug vinden in de offerte waarin geen detailprijzen staan bij de onderdelen, enkel een totaal volgens 'de standaardofferte van de verandabouwer' en de melding meerprijs.
Hoe pakken we dit best aan? De ondertekende offerte van eind april 2018 geldt als een contract en is dus bindend (wat net als bedoeling heeft ons beschermen tegen meerprijzen).
Kunnen we deze nieuwe offerte ondertekenen onder voorbehoud of is er een ander alternatief om onze eerste getekende offerte correct te laten uitvoeren zonder zever? We vrezen dat ze de werken niet uitvoeren als we de nieuwe offerte niet ondertekenen.
Kunnen we een aangepaste offerte vragen conform met onze eerste ondertekende offerte?
De meerprijs is niet zoveel meer, maar het gaat ons om het principe, dit is al de 2e keer dat er een meerprijs wordt gevraagd (1e keer verlichting). Waar eindigt dat?
Bedankt voor elk relevant advies!