Gastric Bypass maar nooit een dieet hebben gevolgd.

ikke3235
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gastric Bypass maar nooit een dieet hebben gevolgd.

#1 , 13 jan 2019 23:01

Ik ken iemand die binnenkort een gastric bypass krijgt. Nu lees ik dat ze een jaar een gedocumenteerd ernstig dieet moet hebben gevolgd. Dit is niet gebeurd. Toch is ze goedgekeurd voor volledige terugbetaling. Haar arts die de operatie gaat uitvoeren heeft (volgens haar verhaal, maar ze liegt veel) ook gesjoemeld om haar BMI te verhogen. Het was te laag voor volledige terugbetaling maar met kleding, schoenen, jas en handtas was het BMI wel in orde. Nu is dat haar verhaal en nogmaals ik geloof niet dat een arts dat zou doen. Ik vraag mij af hoe zo iemand zo'n (toch wel dure) ingreep volledig terug betaald krijgt van de ziekenkas? Zeker als ze geen verklaring van een dietiste neer kan leggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 jan 2019 23:03

Ze zal lood in haar schoenen hebben.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12816

#3 , 13 jan 2019 23:17

Fraude is nu eenmaal onze nationale sport.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 25 jan 2019 18:07

En zeggen dat er mensen zijn die speciaal een dieet volgen om toch maar raprap aan een voldoende hoog BMI te geraken, en zo die operatie te kunnen laten financieren :twisted: :twisted: :shock:

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 27 jan 2019 18:26

Met een baksteen in je maag ben je er al sneller....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jan 2019 11:36

De Block zou daar eens dringend onderzoek moeten naar doen. Schrappen uit de terugbetalingen.
Er wordt veel gemanipuleerd in deze tak, ken verschillende mensen in het zelfde geval.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jan 2019 11:49

Niet enkel in deze tak wordt er gefraudeerd, wees gerust. Ik ben echt verwonderd dat ons sociaal systeem nog steeds min of meer stand houdt, als ik al die misbruiken hoor. Niet alleen in de ziekteverzekering, maar ook alle andere sociale voorzieningen in België. Maar bon, da's een discussie voor politics.be ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”