hehehe, helemaal niet aan gedacht en een waarheid als een koe.Als de verkoper al drie appartementen zo verkocht gekregen heeft - zonder problemen - dan neem ik aan dat hij/zij er ook geen problemen me zou hebben om die aankopers als referentie te gebruiken. Vraag erom en contacteer deze mensen.
Koop gaat niet door, verkoper gaat niet akkoord met bankcheque deponeren bij haar notaris en die te laten blokeren tot het verlijden van de akte...their choice!Als de verkoper al drie appartementen zo verkocht gekregen heeft - zonder problemen - dan neem ik aan dat hij/zij er ook geen problemen me zou hebben om die aankopers als referentie te gebruiken. Vraag erom en contacteer deze mensen.
Klopt, maar het is eenvoudiger om de aansprakelijkheid van een immokantoor aan de kaak te stellen dan deze van een privé-persoon. Is dus effectief slechts marginaal beter...een 'derdenrekening' bij immo... linke boel.
Mijn zoon zijn oorspronkelijk bod was 130.000€ maar dat vonden zij te weinig en zeidden 131.500€ lager gaan we niet dan stoppen we heel de boel. Omdat mijn zoon het app graag wilde heeft hij toegegeven maar dat bedrag staat nergens neergeschreven of getekend door hem. Het zou idd nu dé moment kunnen zijn om op zijn oorspronkelijk bod te blijven staan aangezien zij blijkbaar dan toch niet 3 andere kandidaat kopers hebben zoals ze gisteren beweerden....die notabene 135.000€ aan hen zouden betalenIk kan toch ook de verkopers begrijpen. Wij hebben vorig jaar ook de verkopers van het huis waar we nu wonen, hun voorschot cash gegeven. Dat hoeft helemaal niet zo'n groot probleem te zijn; natuurlijk stel je daarvoor wel eerst een sluitende overeenkomst af. Als er iets misloopt kan het minder simpel zijn om je geld terug te krijgen, hoewel dat met een derdenrekening bij de notaris ook niet altijd snel en van een leien dakje gaat, hoor. Rechten als koper zijn op dat vlak nihil, zo simpel is het. Als de verkoper het cash uitbetalen van een voorschot als voorwaarde stelt en nog liever riskeert daarmee een koper af te schrikken, het zij zo. Blijkbaar komen ze nu terug op die beslissing omdat een nieuwe koper vinden niet zo simpel blijkt.
Als ik nu TS was, zou ik zelfs mijn been heel erg stijf houden: ipv 131.500 euro, gaan voor 131.000 of zo én voorschot op derdenrekening bij NOTARIS. Laat je aub niet vangen, een 'derdenrekening' bij immo... linke boel.
Dat ze nu terugkrabbelen kan volgens mij maar 1 ding betekenen: ze willen hun huis zo snel mogelijk verkopen. Als ik de koper was, zou ik daar mijn voordeel uit proberen te halen (overwegend wat je het belangrijkste vindt: ofwel dat voorschot bij de notaris ofwel eventueel zelfs: oorspronkelijke bedrag van 130 rond bieden en dan als toegeving het voorschot cash).
eKlopt, maar het is eenvoudiger om de aansprakelijkheid van een immokantoor aan de kaak te stellen dan deze van een privé-persoon. Is dus effectief slechts marginaal beter...een 'derdenrekening' bij immo... linke boel.
Notaris is de enige waterdichte oplossing als zekerheid wil.
Welke voorwaarden kunnen er nog in een compromis gezet worden?Derdenrekening bij immo?
Het bekomen van de lening is een uitsluitende voorwaarde in het compromis?
Heb je al eens geïnformeerd waarom deze mensen zo fanatiek tegen het inschakelen van een notaris zijn in dit stadium?
Ik denk dat jij goed kan ruikenWelke voorwaarden kunnen er nog in een compromis gezet worden?Derdenrekening bij immo?
Het bekomen van de lening is een uitsluitende voorwaarde in het compromis?
Heb je al eens geïnformeerd waarom deze mensen zo fanatiek tegen het inschakelen van een notaris zijn in dit stadium?
Ik zou niet weten waarom ze tegen een notaris zou zijn, ze is de dochter van een notaris (op pensioen weliswaar) en ze heeft het compromis bij een notaris laten opstellen (niet haar immo kantoor) maar niet de opvolger van haar vader een totaal andere notaris. Dit alles roept wel wat vragen bij ons op. Ook het feit dat ze al 3 app zou hebben verkocht en toch dit voorzschot cash nodig heeft om oa de immo man te betalen...dit ruikt een beetje naar in geldnood zijnde...