Mandelig(heid) publiciteit op gevel

Robert18
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Mandelig(heid) publiciteit op gevel

#1 , 28 jan 2019 16:29

Op de zijgevel van het appartement die ik bewoon is er een groot publiciteitsbord.
Ik dacht dat de inkomsten hiervan gingen naar alle eigenaars van de appartementen.
Bij navraag gaan de inkomsten naar de bouwheer. ( bouw 1978)
In de basisakte staat hetgeen volgt :

"Indien er mogelijkheid bestaat zal de verschijner of zijn
rechtsopvolgers steeds het recht hebben op de prijs wegens het mandelig maken van muren of
zijgevels. Hij alleen zal overgaan tot uitmeting en schatting van alle of van een gedeelte van
de muren. Hij alleen is gerechtigd de prijs ervan te ontvangen en er geldig kwijtschrift over te
verlenen. Huidig voorbehoud heeft echter niet als gevolg dat de verschijner verantwoordelijk
zou zijn of moet tussenkomen in de kosten van onderhoud, bewaring, herstelling,
bescherming of wederopbouw van gezegde muren of gevels. De eigenaars verplichten zich
onvergoed hun medewerking te verlenen bij de afstand van de mandeligheid".

Is die mandeligheid niet beperkt in tijd...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Robert18
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2019 12:07

Op de zijgevel van het appartement die ik bewoon is er een groot publiciteitsbord.
Ik dacht dat de inkomsten hiervan gingen naar alle eigenaars van de appartementen.
Bij navraag gaan de inkomsten naar de bouwheer. ( bouw 1978)
In de basisakte staat hetgeen volgt :

"Indien er mogelijkheid bestaat zal de verschijner of zijn
rechtsopvolgers steeds het recht hebben op de prijs wegens het mandelig maken van muren of
zijgevels. Hij alleen zal overgaan tot uitmeting en schatting van alle of van een gedeelte van
de muren. Hij alleen is gerechtigd de prijs ervan te ontvangen en er geldig kwijtschrift over te
verlenen. Huidig voorbehoud heeft echter niet als gevolg dat de verschijner verantwoordelijk
zou zijn of moet tussenkomen in de kosten van onderhoud, bewaring, herstelling,
bescherming of wederopbouw van gezegde muren of gevels. De eigenaars verplichten zich
onvergoed hun medewerking te verlenen bij de afstand van de mandeligheid".

Is die mandeligheid niet beperkt in tijd...?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”