hoe vraag ik een permanente verblijfsvergunning aan voor mijn moeder?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

hoe vraag ik een permanente verblijfsvergunning aan voor mijn moeder?

#1 , 27 jan 2019 23:28

ik ben belgiun nationaliteit. werken als softwareprogrammeur. mijn moeder woont buiten het EU-land in Azië.

welk recht is van toepassing om mijn moedervisum aan te vragen, zodat ze bij mij kan blijven.
gelieve mij te adviseren aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 28 jan 2019 06:01

Dit specifiek recht is er niet meer.
Gezinshereniging tussen ouders en kinderen is enkel mogelijk wanneer het kind nog minderjarig is.

De enige manier om een verblijfsrecht te krijgen is net hetzelfde als voor andere derdelanders, namelijk een Belgische partner hebben, een werkvergunning enzovoorts.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 29 jan 2019 09:04

Ik koop een huis met kantoorruimte (commercieel huis).
Mijn broer is accountant en ik ben softwareadviseur / mentor / programmeur.
als ik het kantoor als accountant en softwarebedrijf maak. Kan ik visum aanvragen op basis van economische voorwaarden voor mijn broer en moeder? Waar ik mijn moeder presenteer als kantoorbeheer, onderhoudstaak. Zodat ze valt in de termen van economische wetgeving. Omdat ik mijn woning in België ook op basis van de economische wetgeving heb gekregen.

Mijn familieleden moeten beiden in economische wetgeving vallen, nietwaar? Is dat mogelijk?

Zo ja, dan wil ik graag naar een professionele advocaat gaan en visum / sponsor aanvragen. Laat het me weten.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 29 jan 2019 09:18

Zo ja, dan wil ik graag naar een professionele advocaat gaan en visum / sponsor aanvragen. Laat het me weten.
Het zal me niet in dank afgenomen worden, maar ik heb zo'n beetje de indruk dat u vooral op alle mogelijke manieren een echte sponsor zoekt , namelijk onze gemeenschap en haar voorzieningen. Verder geen commentaar. :evil:

berenod
Berichten: 942

#5 , 29 jan 2019 19:30

Ik koop een huis met kantoorruimte (commercieel huis).
Mijn broer is accountant en ik ben softwareadviseur / mentor / programmeur.
als ik het kantoor als accountant en softwarebedrijf maak. Kan ik visum aanvragen op basis van economische voorwaarden voor mijn broer en moeder? Waar ik mijn moeder presenteer als kantoorbeheer, onderhoudstaak. Zodat ze valt in de termen van economische wetgeving. Omdat ik mijn woning in België ook op basis van de economische wetgeving heb gekregen.

Mijn familieleden moeten beiden in economische wetgeving vallen, nietwaar? Is dat mogelijk?

Zo ja, dan wil ik graag naar een professionele advocaat gaan en visum / sponsor aanvragen. Laat het me weten.
Neen, kan allemaal niet.
Dit zouden visums zijn op basis van werkvergunning, en deze worden enkel gegeven aan bepaalde personen, dit zouden al hoogopgeleiden moeten zijn of personen met diploma's/ervaring in knelberoepen.
Het principe van een werkvergunning is dat men enkel werk gaat geven aan buitenlanders (lees niet-Europeanen) dewelke een job kunnen doen waarvoor men in België geen of zeer moeilijk kandidaten kan vinden.
Boekhouder en "kantoor onderhoud" hebben we meer dan voldoende Belgen, of niet Belgen die wel een verblijfsrecht hebben voor.

Een dom voorbeeld, een Thais restaurant kan bijvoorbeeld géén werkvergunning aanvragen voor een Thaise serveerster (meer dan genoeg Belgen die kunnen serveren), maar bijvoorbeeld wel voor een Thaise chef-kok (deze job kan inderdaad niet snel kwalitatief door een Belg gedaan worden).

Het is heel eenvoudig, in principe om toegelaten te worden (lange duur) in België moet je een meerwaarde kunnen geven aan ons land, of voor een zeer beperkt aantal andere redenen zoals gehuwd zijn met een Belg (of Europeaan).

Terug naar “Europees / Internationaal recht”