Huismoeder worden

BloodNight
Topic Starter
Berichten: 621

Re: Huismoeder worden

#1 , 27 jan 2019 18:09

Dus u wil thuisblijven, niet werken en dat de maatschappij u hiervoor geld geeft? Afgaande van uw profielnaam bent u ongeveer 28 jaar oud?
Misschien toch eerst iets bijdragen aan de maatschappij.
Laatst gewijzigd door BloodNight op 27 jan 2019 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 27 jan 2019 18:09

"dop" dient voor werkzoekenden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2019 18:18

Ga eens naar je vakbond en vraag eens of er een systeem bestaat om een tijdje thuis te blijven om voor je kind te zorgen, en een kleine vergoeding te ontvangen .

Dit staat op de site van de RVA

Als werknemer in de privé- of openbare sector kunt u aanspraak maken op een specifieke vorm van loopbaanonderbreking die u toelaat te zorgen voor uw kinderen jonger dan 12 jaar. Er moet een verwantschap zijn met het kind: biologische moeder of vader, de persoon die het kind erkend heeft of de adoptieouders.

U hebt voor elk kind recht op 4 maanden volledig, 8 maanden halftijds of 20 maanden 1/5 ouderschapsverlof. U mag de verschillende vormen ook combineren. Om het loonverlies te compenseren, ontvangt u maandelijks een forfaitaire uitkering van de RVA.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 27 jan 2019 18:31

Het is niet dat ik niet wil werken hè leert lezen kvroeg me alleen af of er een mogelijk heid was omdak hiervan heb gehoord en voor u kind zorgen is ook een soort van werken dit heet opvoeden mss al van gehoord
Beetje grove reactie. Generaties hebben hun kinderen opgevoed zonder daarvoor betaald te worden door de belastingbetaler. Ik kan lezen (zelfs beter dan u kan schrijven) :roll: Je kind opvoeden is nu eenmaal geen betaald werk, en wie "dopt" moet ter beschikking zijn van de arbeidsmarkt, anders is het gewoon fraude.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 27 jan 2019 18:59

De hangmatters zijn er weer!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mathieu Rutten

#6 , 27 jan 2019 20:30

wat is de oorspronkelijke vraag?

LeenW
Berichten: 12828

#7 , 27 jan 2019 20:44

wat is de oorspronkelijke vraag?
Ik vermoed iemand die geld wou krijgen om thuis te zitten, maar gezien alles verwijderd werd kan hier wel een slotje op.

Terug naar “Archief”