Rechtzaak

David97
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Rechtzaak

#1 , 21 jan 2019 10:19

Hallo iedereen

Mijn naam is David, en ik ben nieuw op dit forum.
Ik lees hier veel interessante onderwerpen, maar zit zelf ook met een vraag/probleem...

Ik heb momenteel een rechtzaak lopende, ik zal bij het begin beginnen.

Juni 2017, zomer, avond rond 23:00.

Ik reed met mijn voertuig een rotonde op met een soort van rubberlaag op het rondpunt ( dat soort zwart rubber, dat ook blindegeleidetegels wordt genoemd bij het einde van een voetpad richting).
En bij het nemen van die rotonde, raakte ik met mijn band dat rubber, en piepte mijn band lichtjes.
Achter mij reed een anonieme Jetta van de politie.
Bij het afslagen trok ik lichtjes op (max 50km/u) in de bebouwde kom, er werden geen snelheidsovertredingen begaan. In mijn ogen is het wettelijk aanvaardbaar dat ik om 23:00 's nachts, 50 per uur in de bebouwde kom mag rijden.

Iets verderop in de straat stond een voertuig geparkeerd, met lichten uit, zonder enige indicatie, rechts van de weg, waar deze niet mag staan. Ik haal dit voertuig in zonder mijn knipperlicht te gebruiken. Hierna werd ik tegengehouden.

Mijn proces verbaal bevat dus 3 feiten:

1. "gierende banden" op de rotonde
2. onaangepaste snelheid bebouwde kom
3. stilstaand voertuig inhalen zonder knipperlichten

Feit 3 heb ik op het verhoor toegegeven.

Feit 1 en 2 niet.

Ik heb voor de rechtzaak mijn advocaat ingeschakeld.
Tijdens de 1ste zitting las de rechter mijn feiten voor, en nadat hij mijn verklaring hoorde over de 1ste 2 feiten, wou hij de zitting uitstellen om de PV- opstellers van die dag erbij te halen.

Na enkele maanden kwam de 2de zitting.
Politie was aanwezig, deze hebben onder eed hun leugens nogmaals herhaald. Heb dit ook zo vlakaf gezegd tegen de rechter, samen met mijn advocaat. Vervolgens zei de rechter dat ik al 3 keer veroordeeld ben geweest, wat niet correct was. Dus heeft hij de zaak nogmaals uitgesteld om dit te onderzoeken.

Na enkele maanden kwam de 3de zitting, begon het stilletjes aan beu te geraken om elke keer aan mijn werkgever vrij te vragen, deze denkt ondertussen al dat ik een crimineel ben!

Zitting was bezig, openbaar aanklager heeft mij een overdreven straf voorgelegd, (onbekwaam voor te rijden) dat is dus 2 jaar rijverbod met alle nodige proeven en een dikke boete.
Rechter ging hiermee akkoord.
Mijn advocaat vindt dit uiteraard schandalig voor 2 feiten die niet waar zijn. Ik betaal met plezier het nodige geld voor feit 3 omdat ik dit effectief heb gedaan... Hoger beroep werd dus aangetekend.

Hij heeft ook gezegd dat ik onderzocht moest worden door een gerechtspsychiater. Ik heb contact opgenomen met deze, met de mededeling dat ik geen voorkeur heb voor de datum van de afspraak.
Na die telefoongesprek, heb ik niets meer van hem gehoord. Deze ochtend bel ik hem omdat ik me toch wat zorgen maak omdat de 4de zitting al in aankomst is.

Ik bel hem en vroeg wanneer ik zou mogen komen.
Deze was zeer onbeleefd en zei 'afspraak was al lang gemaakt, u moest maar komen, afspraken zijn er om nageleefd te worden, als u dat niet doet hebt u maar pech, heb het al doorgestuurd naar de rechtbank.'

Ik heb geen enkele brief of e-mail gekregen sinds mijn telefonische bevestiging, dit kan toch niet zomaar?
Ik heb mijn advocaat per direct gebeld en dit aan hem verteld, en hij heeft me gevraagd om via mijn facturen aan te tonen dat ik hem in het verleden en vandaag heb gecontacteerd om deze informatie voor te leggen aan het parket.

Door ervaring met deze gefrustreerde onrechtvaardige rechter, heb ik ergens schrik/stress voor de gevolgen, want deze ongelukkige situatie speelt goed door in mijn nadeel.

Ik ben ten einde raad, en ik zit iedere dag vol stress af te wachten...
Iemand raad voor mij?

Bedankt voor jullie aandacht

Mvg David

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 13:59

Was er eerst niet een voorstel tot betaling van je overtredingen, zo ja, waarom heb je deze dan niet gewoon vereffend? Zou je veel kopzorgen minder hebben gehad...

David97
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2019 14:51

Moest er eerst een voorstel tot betaling geweest zijn dan had ik deze uiteraard direct betaald, ik weet ondertussen al dat het niet betalen van een onmiddelijke inning enkel meer problemen en kopzorgen geeft. Met het huidige rechtssysteem is de kans uiteraard miniem dat een persoon zijn onschuld wordt bewezen...

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 21 jan 2019 15:40

Was er eerst niet een voorstel tot betaling van je overtredingen
Afhankelijk van de combinatie is er geen onmiddellijke inning mogelijk.

De vaststellingen -op de pinkers na- zijn ook duidelijk in de subjectieve hoek te zoeken.
"Onaangepaste snelheid" is een dooddoener waarmee men iedereen kan veroordelen, omdat 99,9% van de mensen het tegendeel niet kan bewijzen.

Goed mogelijk heeft men adhv het teneur vh PV ook beslist meteen te dagvaarden ipv een minnelijke schikking te sturen.


Gierende banden ... zelfs mijn bandjes slippen wel eens door
Da's dan met niet eens 70 PK ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 21 jan 2019 16:04

Mijn proces verbaal bevat dus 3 feiten:

1. "gierende banden" op de rotonde
2. onaangepaste snelheid bebouwde kom
3. stilstaand voertuig inhalen zonder knipperlichten

Feit 3 heb ik op het verhoor toegegeven.
Feit 1 en 2 niet.
Wat zijn de overtreden wetsartikels ?

2. is klassiek 10.1

En de andere ?
Nog bijkomende artikels die overtreden zouden zijn ?


Welke rotonde was het ?

Hoger beroep werd dus aangetekend.
Dan ben je al veroordeeld :?:

In beroep komt je zaak voor een andere rechter ...

Iemand raad voor mij?
Installeer een goede dashcam met GPS in je auto ('s), ...
Gedaan met subjectieve vaststellingen in PVs


80% van de PVs die ik de laatste jaren kreeg waren onterecht
Alle onterechte PVs betwist
Allemaal vrijgesproken / geseponeerd ...

David97
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jan 2019 11:12

Was er eerst niet een voorstel tot betaling van je overtredingen
Afhankelijk van de combinatie is er geen onmiddellijke inning mogelijk.

De vaststellingen -op de pinkers na- zijn ook duidelijk in de subjectieve hoek te zoeken.
"Onaangepaste snelheid" is een dooddoener waarmee men iedereen kan veroordelen, omdat 99,9% van de mensen het tegendeel niet kan bewijzen.

Goed mogelijk heeft men adhv het teneur vh PV ook beslist meteen te dagvaarden ipv een minnelijke schikking te sturen.


Gierende banden ... zelfs mijn bandjes slippen wel eens door
Da's dan met niet eens 70 PK ...
Zoals u zelf zegt... Volkomen subjectief, maar helaas niets aan te doen vrees ik..

Het was de rotonde van de Oude Vest, in 9200 Dendermonde.
10.1 klopt zoals u zegt, voor de andere wetsartikels zou ik eens moeten zoeken naar PV van die dag. En neen het waren enkel die 3 artikels.

Dat klopt, ben inderdaad al veroordeeld, maar beroep is reeds aangetekend geweest.
Nu vol stress aan het afwachten...
Ja dat hebben me al meerdere mensen verteld, denk dat ik mij één van deze dagen een dashcam zal aanschaffen, beter voorkomen dan genezen..

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 28 jan 2019 14:17

lees ik dat nu goed? 2 jaar rijverbod voor deze feiten?
Hebt u misschien veel voorgaande veroordelingen?

David97
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 jan 2019 14:27

lees ik dat nu goed? 2 jaar rijverbod voor deze feiten?
Hebt u misschien veel voorgaande veroordelingen?
Iedereen zegt dit, als ze mijn "verhaal" horen. Gewoon belachelijk!

Ik ben ongeveer 3 jaar geleden geflitst geweest ( 91 km/u in bebouwde kom ).
Daarvoor ben ik voorgekomen, 1x in beroep gegaan, kreeg ik uiteindelijk een rijverbod van 1 maand en moest ik mijn theoretische proef opnieuw afleggen. Boete was ongeveer €1900 alles inbegrepen.

EDIT : 2 feiten waren het : de snelheid, en mijn gordel niet gedragen op moment van snelheidsovertreding.

Met zo een straf kan ik perfect leven, ik reed te snel, tja dan moet ik de gevolgen maar dragen.
Maar bij deze ene feit bleef het ook...

Dit is simpelweg onterecht en onrechtvaardig...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 28 jan 2019 14:47

Het was de rotonde van de Oude Vest, in 9200 Dendermonde.
Een rotonde met gladde "blauwe steen" langs de binnenkant rijbaan, nauwelijks verhoogd aangelegd
Als je daar op komt, veel kans dat je wiel daar doorspint als je een tik gas geeft.

Dunne radiale strips van zelfde gladde "blauwe steen" over middeneiland en doorlopend over de rijbaan van die rotonde.
Bij 't opdraaien, of de rotonde aan 't afrijden komen je wielen daar eigenlijk nooit tegelijk op, maar het éne wat eerder dan 't andere, en is er weer verhoogde kans dat een wiel doorslipt ...

De rijbaan is verder in ruwe betonklinker, waardoor er een serieus verschil in grip zit tussen die klinkers en de "blauwe steen".

De rotonde helt af naar buiten.


Wie ontwerpt zoiets eigenlijk :roll:

David97
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 jan 2019 15:12

Het was de rotonde van de Oude Vest, in 9200 Dendermonde.
Een rotonde met gladde "blauwe steen" langs de binnenkant rijbaan, nauwelijks verhoogd aangelegd
Als je daar op komt, veel kans dat je wiel daar doorspint als je een tik gas geeft.

Dunne radiale strips van zelfde gladde "blauwe steen" over middeneiland en doorlopend over de rijbaan van die rotonde.
Bij 't opdraaien, of de rotonde aan 't afrijden komen je wielen daar eigenlijk nooit tegelijk op, maar het éne wat eerder dan 't andere, en is er weer verhoogde kans dat een wiel doorslipt ...

De rijbaan is verder in ruwe betonklinker, waardoor er een serieus verschil in grip zit tussen die klinkers en de "blauwe steen".

De rotonde helt af naar buiten.


Wie ontwerpt zoiets eigenlijk :roll:
Was u maar de rechter ! :)
Maar ja, als ik dit dan zeg tegen de rechter, lachen ze mij in de zaal gewoon uit...


Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”