mobilhomelening

jean60
Topic Starter
Berichten: 5

mobilhomelening

#1 , 20 jan 2019 12:55

Beste , ik wil een nieuwe mobilhome kopen en moet daarvoor een lening aangaan ,maar daar ik het niet alleen krijg moet ik iemand laten meetekenen , nu is mijn vraag , wat kan ik doen om die mede tekenaar zo veilig mogelijk te stellen in geval van dat er iets voordoet , ben een gepensioeneerde alleenstaand belgje ,
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 jan 2019 16:35

Wat je waarschijnlijk het beste doet is je mobilhomeplannen opbergen. Wie zal willen tekenen als je meer moet lenen dan wat de mobilhome bij gedwongen verkoop opbrengt? Als je een modaal pensioen hebt (van een kleine 1.500€ schoon) wordt het zelfs met een eigen woonst nog moeilijk om er de gebruikskosten van een mobilhome bij te nemen (brandstof, verzekering, onderhoud) bovenop een dikke afbetaling.

Als je een eigen huis hebt zou je een hypotheek kunnen overwegen als borg als je je plannen wil doorzetten.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 20 jan 2019 18:03

" wat kan ik doen om die mede tekenaar zo veilig mogelijk te stellen in geval van dat er iets voordoet , ben een gepensioeneerde alleenstaand belgje , "
Tja, in feite wil je dus iemand opzadelen met een risico dat een bank niet wil nemen....
gaat niet hé, we moeten toch een beetje ernstig blijven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”