Verlof bij overlijden

Watapana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlof bij overlijden

#1 , 18 jan 2019 10:22

De vader van mijn overleden man is gestorven.
Heb ik recht op betaald verlof?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 jan 2019 12:25

Je schoonvader is familie eerste graad. Dat zijn zoon (uw man) overleden is doet er niet toe. Je hebt recht op 4 dagen betaald verlof. De toepassingsmodaliteiten kunnen verschillend zijn bv. verplicht te nemen tussen dag overlijden en begrafenis. Bv voor zover ik weet krijg je die in het onderwijs niet achteraf als de betreffende periode in een schoolvakantie valt.

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 18 jan 2019 13:29

Ik heb het niet gekregen bij de overheid. Ze hadden daar toen een verklaring voor, maar ik herinner me niet meer precies welke.
Uiteindelijk heeft iemand ervoor kunnen zorgen dat ik de dag van de begrafenis niet moest werken, maar van de overige 3 dagen kon geen sprake zijn.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 21 jan 2019 21:57

Als u gehuwd was, of wettelijk samenwonende heeft u recht op 3 dagen.
Vrij te kiezen vanaf de dag van het overlijden, te eindigen op de dag van begrafenis.
Meer dagen kunnen gegeven worden binnen bepaalde sectoren. Minder niet.

Terug naar “Andere”