Ouderverstoting

tira00
Berichten: 929

Re: Ouderverstoting

#16 , 13 jan 2019 12:28

Mijn raad: laat het rusten.
Een kind dat niet wil komen kan je niet dwingen.
Kan je allerlei instanties erop afsturen en pv's laten opmaken, het zal je relatie met hem niet verbeteren.

Laat weten dat hij altijd bij je terecht kan als hij wil.
Stuur regelmatig een kaartje of bel hem eens op.
Niet puchen met hulpverleners (heb ik persoonlijk niet echt een hoge dunk van=boekenwijsheid)

Zelf hier meegemaakt met kinderen die niet meer naar hun vader wilden gaan.
Er werd toen ook gezegd dat er kwaad vertelt werd over hem, maar was absoluut niet waar.
Ik had graag dat ze eens een week-end weg zouden zijn: had ik ook eens wat vrije tijd.
De kinderen wilde gewoon niet meer gaan en zijn ook nooit meer gegaan.
En neen, ik heb ze nooit met de haren naar daar gesleept.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
reynkust
Berichten: 191

#17 , 13 jan 2019 18:25

best vechtertje, ik zou ook berusten. de instanties die bevoegd laten het meestal afweten bij narcisten. ze bestaan echter wel. Maar voor de wet niet.
Bovendien zullen narcisten (en ik gebruik dat woord nu wel) nooit spontaan meewerken. Bij niks , enkel hunzelf interesseert deze mensen. Dus meestal staat ge dan ook alleen met uw problemen.
Enkel vonisssen kunnen U helpen , doch het zal zeer moeilijk zijn om dit aan een narcist op te leggen (het zijn immers gepatenteerde leugenaars) , en die vergallen iedere situatie die in uw voordeel zou kunnen uitdraaien.. En pas op , bij de vastelling van de politie, dat dit correct gebeurt, want een narcist (gebruik het weer) draait alles en iedereen naar zijn zinnen. Oook politieagenten. Oppassen dus

stephandr
Berichten: 67

#18 , 16 jan 2019 16:11

Ik raad u aan:
1. om stelselmatig pv's op te laten maken bij niet nakomen van het omgangsrecht. Met deze pv's zal niet snel iets gebeuren, aangezien het parket andere prioriteiten heeft maar dit komt zeker van pas als u later naar de rechtbank moet. Uw ex zal bovendien uitgenodigd worden voor PV's van tegenverhoor. Probeer die PV's te bemachtigen, ze zullen u nuttig kunnen zijn.
2. om een advocaat onder de arm te nemen die op de hoogte is van ouderverstoting. Hij zal u kunnen inlichten of u uw ex kunt dagvaarden.
3. om het probleem aan te kaarten bij het vertrouwenscentrum voor kindermishandeling (VK). Ze zullen wellicht nu nog niets doen, maar ze kunnen u wel advies geven en zo staat de situatie al geseind....
4. om alles goed bij te houden: uw pv's, uw contacten met CAW, CLB, uw arts, sms'jes die u stuurt, ....
5. om gesprekken met uw ex stelselmatig op te nemen
6. geen gevecht aan te gaan met uw ex en hem niet zwart te maken, maar hem er wel op te wijzen dat het belangrijk is voor kinderen om beide ouders te blijven zien.

Het is vooral belangrijk dat u zelf ook inschat hoe ernstig de ouderverstoting is. Soms kan het gaan om een milde vorm en is het beter om te bemiddelen. Bij zwaardere vormen raad ik af om te bemiddelen, omdat de verstotende ouder dit meestal misbruikt. Vergeet niet dat tijd een belangrijke factor is die sterk in het voordeel van de verstotende ouder speelt.

Neem eventueel contact op met het Steunpunt Ouderverstoting (https://www.steunpuntouderverstoting.com/)
Er staan een aantal tips in over omgang met kinderen in dergelijke situaties.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”