Terugbetaalde lening staat nog actief bij Nationale bank België

Btheys
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Terugbetaalde lening staat nog actief bij Nationale bank België

#1 , 14 jan 2019 18:08

Beste

Ik zit met een probleem, ik heb een aanvraag voor een overname van een lening gedaan van mijn woning omdat ik en mijn partner uiteen zijn gegaan.

Normaal gezien was er geen probleem om deze lening over te nemen, maar nu heb ik vandaag een weigering gekregen van de bank omdat ik zogezegd nog een autolening heb lopen van 165 euro.
Dit kan niet want ik heb deze op 30 maart 2018 volledig vervroegd terugbetaald en ik betaal hier dus al heel wat maanden niets meer voor.

Ik heb naar de bank gebeld waarom mijn aanvraag tot de overname geweigerd was en ik heb dat uitgelegd dat dit volledig terugbetaald was al verschillende maanden, maar ze zeiden dat dit nog actief stond bij de nationale bank van België.

Ik ben nu hopeloos in de war en gestresseerd omdat ik niet weet wat ik moet doen, ik heb die lening helemaal niet meer lopen maar ze staat nog actief bij de nbb..

Kan er iemand mij helpen wat ik hiermee kan doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 14 jan 2019 18:33

De enige die dit kan weghalen is de kredietinstelling waar u die autolening bent aangegaan. Maan hen aan om actie te ondernemen.
"sowieso" schrijf je zo.

Btheys
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2019 19:09

Beste

Bedankt voor je antwoord, ik heb er naar gebeld maar ze weten precies niet hoe en wat te doen.. Ze hebben me een e-mail adres gegeven waarnaar ik moet sturen. Hopelijk sturen ze me niet van het kastje naar de muur want het is wel redelijk dringend door de situatie.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2019 19:26

Beste

ik heb er naar gebeld maar ze weten precies niet hoe en wat te doen..
U heeft toch bij een bank geleend !

Een bank weet zeer zeker wat ze moeten doen, was het wel de bank dat je gebeld heeft
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 14 jan 2019 20:26

Beste

je kan aan de bank/kredietinstelling in kwestie nu al een attest vragen waarin ze bevestigen dat die lening afbetaald is. In afwachting van de schrapping NBB moet dat volstaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Btheys
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jan 2019 20:44

Dit was bij record credits, ik neem aan dat dit betrouwbaar is? Ik zit vol stress nu dat ik het huis moet verkopen.. ik bel morgen meteen terug voor een attest te verkrijgen!

Btheys
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jan 2019 14:45

Hoi, ik heb net naar record credits gebeld en ze weten hier niets van..
Ze sturen mij constant door en krijg nergens een antwoord, nochtans is het enige wat ik vraag is dat ze doorgeven dat ik die lening afbetaald heb.. Kan ik hiervoor nog ergens terecht?

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 15 jan 2019 15:08

Staat, zoals wettelijk verplicht is, op hun website: https://recordcredits.be/nl/contact/klacht
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jan 2019 15:09

Schrijft met je gegevens naar het hoofdkantoor !

Dit is iets dat ik nog nooit gehoord heb dat mensen die in de bank werken niet weten wat ze moeten doen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 15 jan 2019 15:19

Ik wel. Als je met eerstelijnsmedewerkers hebt te maken, die je niet kunnen of willen doorverbinden naar de juiste dienst, dan is het huilen met de pet op en ben je als klant vaak beter op de hoogte dan zij.
"sowieso" schrijf je zo.

Btheys
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 jan 2019 06:27

Ik heb een klacht naar hen gestuurd maar tegelijk ook naar ombudsfin, daar heb ik denk ik meer vertrouwen in dan met die mensen daar. Elke keer meer dan 40 min moeten wachten voor binnen te geraken om dan niks van antwoord te krijgen! Alvast bedankt voor jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte!

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 jan 2019 07:14

Hoe kunnen we als burger, nu eens paal en perk stellen, aan de ongeoorloofde praktijken van dergelijke firma's.Zijn wij als burger alleen maar goed om te betalen en ons voor de rest te laten treiteren. Wie heeft daar nu eens een degelijk antwoord op, zonder dat het de burger handenvol geld moet kosten om recht te halen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 jan 2019 08:18

Hoe kunnen we als burger, nu eens paal en perk stellen, aan de ongeoorloofde praktijken van dergelijke firma's.Zijn wij als burger alleen maar goed om te betalen en ons voor de rest te laten treiteren. Wie heeft daar nu eens een degelijk antwoord op, zonder dat het de burger handenvol geld moet kosten om recht te halen.

Hoe zou dit nu geld kunnen kosten ??

30 jaar zelfstandig geweest en met personeel gewerkt , ooit één maal 375€ betaald aan een advocaat.

Men gaat veel te snel naar een advocaat, dit is het !

Wat voor pessimist bent u !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#14 , 16 jan 2019 10:03

Hoe kunnen we als burger, nu eens paal en perk stellen, aan de ongeoorloofde praktijken van dergelijke firma's.Zijn wij als burger alleen maar goed om te betalen en ons voor de rest te laten treiteren. Wie heeft daar nu eens een degelijk antwoord op, zonder dat het de burger handenvol geld moet kosten om recht te halen.

Hoe zou dit nu geld kunnen kosten ??

30 jaar zelfstandig geweest en met personeel gewerkt , ooit één maal 375€ betaald aan een advocaat.

Men gaat veel te snel naar een advocaat, dit is het !

Wat voor pessimist bent u !
Ik snap niet goed waar jij het over hebt kerel.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 jan 2019 10:31


Ik snap niet goed waar jij het over hebt kerel.
Ik snap u niet dat het altijd de advocaten zijn die het geld stelen van de burgers, voor wat hoort wat, als je beroep op iemand doet moet je betalen punt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”