CAO90 bonus in opzegperiode

Silencer001
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

CAO90 bonus in opzegperiode

#1 , 13 jan 2019 22:02

Beste,

Ik had een kleine vraag i.v.m. de uitbetaling van een CAO90-bonus regeling.
Ik heb uitzicht op een nieuwe werkgever en zou mogelijks op kort termijn mijn ontslag bij mijn huidige werkgever geven.
Gezien de referteperiode van de CAO90 bonus loopt van 1 april 2018 tot en met 31 maart 2019 zou ik hier ook rekening mee willen houden.

Mijn werkgever heeft onderstaande vermeld in de CAO90 bonusregeling onder het puntje "uitsluiting van toekenning".
De werknemer wordt volledig uitgesloten van de voordelen zoals bepaald in deze collectieve arbeidsovereenkomst:
- Bij ontslagname door de werknemer voor het einde van de referteperiode, anders dan om dringende reden in hoofde van de werkgever en voor zover de arbeidsovereenkomst van de werknemer effectief eindigt voor het verstrijken van de referteperiode;
- Bij ontslag door de werkgever voor het einde van de referteperiode om dringende reden in hoofde van de werknemer.

Stel dat ik op 4 maart mijn ontslag geef met een opzegperiode van 4 weken. Dan zou volgens mijn berekening mijn laatste officiële werkdag 05/04 zijn?
Volgens mijn interpretatie van de CAO90 bonusregeling maak ik wel nog aanspraak gezien mijn arbeidsovereenkomst nog actief is bij het verstrijken van de referteperiode. Of interpreteer ik deze tekst foutief?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 14 jan 2019 19:23

Dit interpreteer je mijns inziens correct.

Silencer001
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jan 2019 21:51

Dit interpreteer je mijns inziens correct.
Bedankt voor de reactie op mijn vraag. Ik ben even mijn oor gaan leggen bij een kennis (actief in HR) en zij was van mening dat dit ook klopte. Nogmaals bedankt.

Reclame

A'ntje
Berichten: 60

#4 , 23 jan 2019 19:35

Als je je ontslag geeft voor het einde van de referteperiode, heb je volgens mij geen recht op de bonus. Zo interpreteer ik toch de tekst.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jan 2019 19:38

Als je je ontslag geeft voor het einde van de referteperiode, heb je volgens mij geen recht op de bonus. Zo interpreteer ik toch de tekst.
Bij een gewoon ontslag ben je in dienst tot de laatste dag van de ontslag periode !

Anders is het bij een verbreking, dit eindigt ogenblikkelijk het in dienst zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”