Remigreren

vayacondios
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Re: Remigreren

#16 , 13 jan 2019 14:53

@ mava105
Verzwegen? Ik heb niks verzwegen, ik schrijf dat ik een Belgische staatsburger ben. Het spreekt dan voorzichzelf dat ik een Belgisch ID heb toch? Ik zou mij anders niet zo noemen. Het lijkt mij ook vanzelfsprekend dat als je emigreerd vanuit welk land dan ook je je altijd bij de ambasade inschrijft anders kan je toch geen ID krijgen. Ik apprecieer het dat er vrijwillegers zijn die graag willen helpen alleen zouden het wel mensen moeten zijn die kennis hebben over het onderwerp en niet zomaar schrijven wat ze denken te weten of gegoogeld hebben. Dat kan ik nl zelf ook wel.

@asperger
Dankjewel

@ willyboy
Ter info ik wil niet een of andere uitkering ontvangen maar als ik dat zou willen heb ik er wel recht op. Het is nl zo dat als je kan voorleggen waar en hoelang je in het buitenland hebt gewerkt deze jaren gewoon meetellen voor een eventuele uitkering. Maar zoals ik al liet weten ben ik volop aan het solliciteren en zou ik zelfs al kunnen gaan werken maar omdat ik geen concreet adres heb kan dat dus niet.

Ik laat het hierbij, dank aan diegene die de moeite hebben genomen mij proberen te helpen.
mvgr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#17 , 13 jan 2019 17:17

Probeer eerst te melden van welk land je terugkwam . Het is noodzakelijk om te weten dat dit betrokken land BILLATERALE betrekkingen heeft met Belgie . Dat je bv terugkomt van Duitsland of van Rusland is daarom heel belangrijk .

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 13 jan 2019 17:41

Probeer eerst te melden van welk land je terugkwam . Het is noodzakelijk om te weten dat dit betrokken land BILLATERALE betrekkingen heeft met Belgie . Dat je bv terugkomt van Duitsland of van Rusland is daarom heel belangrijk .
De punten waarnaar TS verwijst zijn rechten die België unilateraal toekent aan wie de Belgische nationaliteit heeft.
Er is daarom voor die rechten geen akkoord noodzakelijk van een derde land.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#19 , 14 jan 2019 08:25

Ga opzoek wat er aan de hand is met zorgkas ....dan zal je uw antwoord aanpassen .

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 14 jan 2019 14:34

Zorgkasbijdrage is verplicht voor wie in Vlaanderen woont én er sociaal verzekerd is.
Ik ben niet sociaal verzekerd in Vlaanderen/België, ik woon er, maar moet toch geen bijdrage voor de Vlaamse zorgverzekering betalen.
Vlamingen die in buitenland wonen en werken ook niet. Ook de Brusselaars en de Walen betalen die premie niet.
Waarom mijn antwoord aanpassen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 jan 2019 16:29

(ik vraag mij eigenlijk af waarom je een adres nodig hebt om werk te zoeken? Je kan toch gewoon in uw motivatiebrief schrijven op welk adres uw post mag toekomen, eventueel met vermelding van uw effectieve hoofdverblijfplaats?)

CityBird
Berichten: 792

#22 , 14 jan 2019 17:13

(ik vraag mij eigenlijk af waarom je een adres nodig hebt om werk te zoeken?
Je hebt inderdaad in principe geen adres nodig, echter wel voor langere tijd een verblijfplaats om een job te zoeken. TS zei al dat hij niet vermogend is, B&B huren is dus geen optie. Job zoeken is een reality check en het zou naïef zijn om te geloven dat dit automatisch van een leien dakje gaat lopen.

willyboy
Berichten: 897

#23 , 14 jan 2019 17:22

t.s kan geen inschrijving doen van een voertuig bij D.I.V.

CityBird
Berichten: 792

#24 , 14 jan 2019 17:30

Je bedoelt in een mobilhome of zelfs tent gaan wonen als toerist? Kan in theorie, maar zelfs een camping kost geld.

Terug naar “Administratief recht”