Woning kopen en partner heeft al eigendom

Brianflax
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woning kopen en partner heeft al eigendom

#1 , 14 jan 2019 17:05

Beste beheerder, bezoeker

Momenteel woon ik samen met mijn partner in mijn ouderlijk huis (dat nog op naam staat van mijn vader). Ik heb dus geen eigendom. Maar mijn partner heeft wel een appartement dat momenteel verhuurd is. We zijn op zoek naar een woning om samen aan te kopen. Het is de bedoeling dat hij zijn appartement kan behouden of dat is althans wat we trachten te doen.

Nu is mijn vraag: wat houdt dit allemaal in? Hoe zit het met notariskosten, registratie, enz. voor mij (eerste eigendom) en voor mijn partner (tweede eigendom). Is het interessant dat ik mij inkoop in zijn appartement of dat we misschien trouwen? Of kunnen we perfect aankopen en de huidige situatie (voorlopig) behouden?
Zitten er addertjes onder het gras voor één van ons?

Ik vind niet veel terug over dit soort situatie en ik heb al zoveel gelezen dat ik momenteel door het bos de bomen niet meer zie... :shock:
Als we zover zijn, zullen we natuurlijk de raad van een notaris inroepen maar het zou ons al opluchten als we al de mogelijkheden kennen :D

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen of tips geven?
Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding