factuur kinesist

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

factuur kinesist

#1 , 14 jan 2019 14:35

onlangs viel er een advocaten brief op onze deur of wij even 200 euro wilde betalen voor geleverde prestaties in 2013 en 2014
jaren geleden is een brief over deze prestaties gekregen van de desbetreffende kinesist wij hadden de rekening ter plaatse betaald aan haar euro aan haar collega deze maakte het groen attest gelijk op en gaf ons dit toen wij daar langs gingen bleek deze collega daar niet meer te werken en van het betaalde bedrag is er niks meer te vinden. nu jaren later krijg ik opens een brief van een advocaat of ik dit bedrag graag nog is wil betalen .
anders gaat hij na het vrede gerecht met de nodige kosten
Mits de mutualiteit het attest al heeft gehad en mijn kinesist die ik nu heb zegt trek het je niet aan op het moment dat wij je een groen attest geven is er betaald of jij dit nu cash doet of via bank contact op het moment dat jij me niet betaald geef ik het groen attest niet af kun jij niet na de mutualiteit en heb ik altijd bewijs dat er prestaties niet betaald zijn want ik heb ook nog het voorschrift van de arts. als ik zeg ik geef je het attest op voorhand en je betaald me niet moet ik gaan bewijzen dat ik niks ontvangen heb als ik niet binnen 2 jaar factureer vervallen mijn facturen moet ik na zoveel tijd niet meer afkomen van die zijn niet betaald die advocaat dreigt en mss helpt het en betaal je alsnog wat is nu waar is deze factuur ik heb hem cash betaald mits ze geen bankcontact had kan dit niet bewijzen natuurlijk enkel dat ik het groen briefje gehad heb maar zij komt nu na meer dan 5 jaar pas af met een advocaat wie weet het antwoord voor me

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 14 jan 2019 15:02

Is verjaart na twee jaar.
Normaal gezien is het attest ook de fiscale kwitantie.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lucas123
Berichten: 483

#3 , 14 jan 2019 15:42

De kinesist (praktijk met veel kinesisten) die momenteel mijn zoon onder behandeling heeft, geeft direct het attest voor de ziekenkas mee, zonder dat er al betaald is. Dit is dus GEEN garantie. Maar ja, als het al verjaard is dan heb je geen probleem.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 jan 2019 15:57

TS heeft blijkbaar, op al die tijd dat hij hier actief is, nog steeds niet lezen schrijven met punten en komma's. Is hem anders al diverse malen gezegd. Leest zeer moeilijk. Ik begin aan een dergelijke tekst niet meer.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jan 2019 16:35

Je kan toch nagaan wanneer (datum) je deze uitbetaling gekregen heeft van het ziekenfonds .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lucas123
Berichten: 483

#6 , 14 jan 2019 16:52

Lowie, heb je mijn reactie gelezen ? Attest/uitbetaling is geen bewijs/garantie !

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 14 jan 2019 17:29

Het telt alleszins als vaststelling van de datum van de prestatie en doet de verjaartermijn lopen.
Indien het niet tevens als kwitantie diende dan moet er een aparte factuur worden opgesteld.
Zoals ziekenhuizen en medische laboratoria doen.
.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 jan 2019 19:33

Lowie, heb je mijn reactie gelezen ? Attest/uitbetaling is geen bewijs/garantie !

Het is wel het bewijs wanneer je er geweest bent, en zeker een vermoeden van betaling, ik heb nooit een briefje voor het ziekenfonds gekregen dat ik niet eerst betaald heeft.
Welke kinesist gaat je een kwitantie geven zonder dat je betaald ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#9 , 14 jan 2019 20:10

Maak ik me er niet erg druk over periode eind 2013 begin 2014, dus zoals ik begrepen heb is die factuur ondertussen verjaard. dat die kinesist zijn administratie niet op orde heeft is niet mijn probleem Ik heb die advocaat gebeld heb hem het nog is uitgelegd dat de factuur toen al betaald is geweest en dat ik die sowieso niet nog is ga betalen die collega op die kinesisten praktijk werkt daar al enkele jaren niet meer. Ik weet dat ik hem betaald heb en hij het briefje heeft gemaakt en gegeven en wat hij met mijn betaling heeft gedaan is niet mijn probleem .Heb ook tegen die advocaat gezegd als hij de stappen naar het vredegerecht wilt maken dat hij dit maar moet doen de factuur verjaard jaren niks gehoord en dan opeens een brief van een advocaat kreeg als antwoord ik zal u nog wel iets laten weten dus wil hij naar het vrede gerecht dan zie ik hem daar wel maak me er niet druk in en @mava105 blijkbaar ben je nog steeds lid van de taalpolitie!!!!!!! leven en laten leven jongen is veel beter voor je gezondheid neem de raad aan van een ex kanker patiënt het leven is veel te mooi om je druk te maken over hoe iemand tikt en als je je hier al druk over maakt wil ik niet nadenken hoe je met de rest omgaat zou ziek worden denk ik nog een heel fijn 2019 toegewenst :p

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 15 jan 2019 09:59


Welke kinesist gaat je een kwitantie geven zonder dat je betaalt ??
Dat gebeurt als de bedragen vrij hoog zijn wel meer, om bij patiënten die ze kennen, betalingsmoeilijkheden te vermijden. Het is trouwens geen kwitantie, maar een getuigschrift van verstrekte hulp. De bedoeling is dat de patiënt eerst terugbetaling kan krijgen van het ziekenfonds, om dan de kinesist te betalen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 15 jan 2019 12:44

Ik heb die advocaat gebeld heb hem het nog is uitgelegd dat ...
Aangetekend aanschrijven met uw opmerkingen

Bellen bewijst niets

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 jan 2019 13:11

onlangs viel er een advocaten brief op onze deur of wij even 200 euro wilde betalen voor geleverde prestaties in 2013 en 2014
jaren geleden is een brief over deze prestaties gekregen van de desbetreffende kinesist wij hadden de rekening ter plaatse betaald aan haar euro aan haar collega deze maakte het groen attest gelijk op en gaf ons dit toen wij daar langs gingen bleek deze collega daar niet meer te werken en van het betaalde bedrag is er niks meer te vinden. nu jaren later krijg ik opens een brief van een advocaat of ik dit bedrag graag nog is wil betalen .
anders gaat hij na het vrede gerecht met de nodige kosten
Mits de mutualiteit het attest al heeft gehad en mijn kinesist die ik nu heb zegt trek het je niet aan op het moment dat wij je een groen attest geven is er betaald of jij dit nu cash doet of via bank contact op het moment dat jij me niet betaald geef ik het groen attest niet af kun jij niet na de mutualiteit en heb ik altijd bewijs dat er prestaties niet betaald zijn want ik heb ook nog het voorschrift van de arts. als ik zeg ik geef je het attest op voorhand en je betaald me niet moet ik gaan bewijzen dat ik niks ontvangen heb als ik niet binnen 2 jaar factureer vervallen mijn facturen moet ik na zoveel tijd niet meer afkomen van die zijn niet betaald die advocaat dreigt en mss helpt het en betaal je alsnog wat is nu waar is deze factuur ik heb hem cash betaald mits ze geen bankcontact had kan dit niet bewijzen natuurlijk enkel dat ik het groen briefje gehad heb maar zij komt nu na meer dan 5 jaar pas af met een advocaat wie weet het antwoord voor me
De advocaat middels e-mail meedelen dat hij/zij geen betaling van u moet verwachten, precies om redenen dat de schuld is verjaard. Dat in die omstandigheden verdere kosten van démarches, procedures, enz, ten laste zullen blijven van de schuldeiser.
.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 15 jan 2019 13:13

Best doen per AS.
Het is verjaard maar men moet de verjaring zelf inroepen.
Wat de advocaat doet is "proberen", meer niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

markske11
Topic Starter
Berichten: 61

#14 , 21 jan 2019 20:14

hey nog bedankt voor je reactie zie je berichtje net pas

Terug naar “Medische Fouten”