Onderhoudsbijdrage kinderen aanpassen omwille van ziekte

Richardv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsbijdrage kinderen aanpassen omwille van ziekte

#1 , 14 jan 2019 13:26

Ik heb met mijn ex een EOT waarin een onderhoudsbijdrage is vastgelegd voor de 2 kinderen. Hierin is geen verandering van het bedrag vastgelegd voor scharnierleeftijden of andere redenen. Het vastgelegde bedrag is dan ook vrij hoog, hoger dan wat berekeningsmodules aangeven. Deze regeling werkt nu al 10 jaar, maar nu eist mijn ex een verhoging. Enerzijds omwille van het feit dat de kinderen naar het middelbaar gaan.
Anderzijds omdat zij beweert sinds enkele jaren hogere persoonlijke kosten te hebben wegens een (niet-erkende) chronische ziekte die 2 x per maand een halve dag opname in het hospitaal met zich meebrengt. Deze ziekte weerhoudt haar echter niet te werken, ze doet al 10 jaar dezelfde job en doet die nog steeds zonder enige verandering. Ze vraagt een verhoging van 20%, zoniet dreigt ze om naar de rechtbank te gaan.
Is dit mogelijk? Zal een rechter op haar vraag ingaan, eventueel omwille van haar ziekte?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jan 2019 15:47

Heeft zij die ziekte of één van de kinderen? Als die bijdrage enkel voor de kinderen is, en ze vraagt die verhoging voor haarzelf, zal ze bij een rechter van een koude kermis thuiskomen.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 14 jan 2019 17:29

Bovendien zal ze geen loonverlies lijden: want 2X per maand een halve dag hospitalisatie valt onder het gegarandeerd maandloon (dwz moet niet op mutualiteit voor die dagen) De behandelende arts moet enkel een attest schrijven voor die halve dag dat ze een noodzakelijke behandeling ondergaat die binnen de hospitalisatie-uren toegediend worden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”