Deeleconomie in combinatie met normale studentenjob

Samuelv
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deeleconomie in combinatie met normale studentenjob

#1 , 13 jan 2019 16:07

Beste leden

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen met mijn vraag, ik heb reeds de vakbond & de dienst voor kinderbijslag van de Vlaamse overheid gemaild, maar geen van de twee heeft me een antwoord verschaft. Hopelijk kunnen jullie beter!

Mijn vraag gaat over studentenarbeid uit 2 categorieën en diens invloed op het kindergeld.

Het zit zo: ik oefen 2 studentenjobs uit. Ik oefen voornamelijk een quasi-vast studentenwerk op (muv de examenperiodes) zaterdag uit voor Colruyt Group. Hiervoor weet ik dat ik rekening dien te houden met de 240u per kwartaal in kwartaal 1,2 en 4.

Verder oefen ik als ik op kot ben 1-2 avonden per week een job in de deeleconomie uit, voor Deliveroo. Voor studenten worden deze twee inkomsten samengeteld. Maar het probleem dat zich situeert is dat ik 540 euro mag verdienen per maand zodat mijn ouders hun kindergeld niet verliezen. (Deliveroo zegt niet te rekenen in uren per kwartaal mazr een maandbedrag).

Mijn vraag: mag ik deze beide combineren?
En indien ja, maakt de administratie voor kinderbijslag dan een splitsing in enerzijds 240u in een kwartaal en 540 per maand? Of waar dien ik rekening mee te houden?

Alvast bedankt!
Samuel

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding