Beïnvloeding van een rechter

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

Re: Beïnvloeding van een rechter

#16 , 12 jan 2019 15:00

Je kan volgens mij naar de politie gaan en klacht neerleggen tegen onbekenden wegens intimidatie.
In elk geval u hebt een sms en telefoonnummer van de afzender en die geeft zich uit voor echtgenote van de rechter. Heb je een advocaat raadpleeg hem eerst wat je daarmee kan aanvangen.
Intimidatie is geen strafbaar feit. Voor zover ik kan lezen is er ook geen sprake van schriftelijke bedreigingen. De politie kan in dit verhaal niets betekenen.
‘Artikel 442bis bestraft aldus degene die door niet-aflatende of steeds terugkerende gedragingen iemands persoonlijke levenssfeer ernstig aantast door hem op irritante wijze lastig te vallen, daar waar hij dit gevolg van zijn gedrag kende of had moeten kennen‘[Cass. (2e k.) AR P.09.1060.N, 24 november 2009 (J.P. / F.J.E.S., P.A.W.H.F. e.a.)].

Is aan voornoemde voorwaarden voldaan dan kan u meteen klacht neerleggen bij de politie (desnoods rechtstreeks schriftelijk aan de procureur des Konings). Hiertoe is een advocaat niet vereist en de bewijsgaring is de taak van de procureur,op grond van de door u verstrekte gegevens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#17 , 12 jan 2019 15:06

Toch lijkt mij een klacht bij de Hoge Raad voor Justitie beter.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 12 jan 2019 15:09

Die oordelen niet over de vrouwen van rechters...
De echtgenoot-rechter heeft geen enkele handeling gesteld.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 jan 2019 15:13

Issued
Er staat wel te lezen dat ze haar man/rechter heeft verwittigd en het opnieuw in mijn nadeel zal uitkomen. Is dat intimidatie of dreigen ?

LeenW
Berichten: 12825

#20 , 12 jan 2019 15:22

Die oordelen niet over de vrouwen van rechters...
De echtgenoot-rechter heeft geen enkele handeling gesteld.
Maar de perceptie van de rechterlijke macht komt wel in gevaar, het zou mij verbazen als de klacht onontvankelijk wordt verklaard.

jefke007
Berichten: 1812

#21 , 12 jan 2019 15:41

Issued
Er staat wel te lezen dat ze haar man/rechter heeft verwittigd en het opnieuw in mijn nadeel zal uitkomen. Is dat intimidatie of dreigen ?

Dat moet dan nog eerst bewezen worden, wat al niet echt eenvoudig is ( dat opnieuw in het nadeel uitkomen )

denk dat men vooral de vrouw van de rechter iets kan doen,
maar de rechter voorlopig zelf nog niks

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#22 , 12 jan 2019 15:50

Zolang de rechter niets ongeoorloofd doet kan hem niets ten laste worden gelegd.
Anders zou dat zeer erg zijn voor de rechtszekerheid in BelgIë.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

BloodNight
Berichten: 621

#23 , 12 jan 2019 15:51

Je kan volgens mij naar de politie gaan en klacht neerleggen tegen onbekenden wegens intimidatie.
In elk geval u hebt een sms en telefoonnummer van de afzender en die geeft zich uit voor echtgenote van de rechter. Heb je een advocaat raadpleeg hem eerst wat je daarmee kan aanvangen.
Intimidatie is geen strafbaar feit. Voor zover ik kan lezen is er ook geen sprake van schriftelijke bedreigingen. De politie kan in dit verhaal niets betekenen.
‘Artikel 442bis bestraft aldus degene die door niet-aflatende of steeds terugkerende gedragingen iemands persoonlijke levenssfeer ernstig aantast door hem op irritante wijze lastig te vallen, daar waar hij dit gevolg van zijn gedrag kende of had moeten kennen‘[Cass. (2e k.) AR P.09.1060.N, 24 november 2009 (J.P. / F.J.E.S., P.A.W.H.F. e.a.)].

Is aan voornoemde voorwaarden voldaan dan kan u meteen klacht neerleggen bij de politie (desnoods rechtstreeks schriftelijk aan de procureur des Konings). Hiertoe is een advocaat niet vereist en de bewijsgaring is de taak van de procureur,op grond van de door u verstrekte gegevens.

Belaging is misschien wat vergezocht niet?

Dit is geen zaak voor de politie.

Misschien kan TS een wat informatie geven over wat er allemaal gaande is...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 12 jan 2019 15:55

Ik denk dat de "echtgenote van de rechter" de ex is van TS en de moeder van zijn kinderen.
Dus een platvloerse ruzie tussen twee exen.
Dat lees ik tussen de regels.
(Meestal klopt mijn buikgevoel.)
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#25 , 12 jan 2019 18:42

Voor alle duidelijkheid. De echtgenote van de rechter is een vriendin van mijn ex.

jef007
Berichten: 1680

#26 , 12 jan 2019 22:53

waarom vertelt u dan het volledige plaatje niet van in het begin??

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#27 , 13 jan 2019 09:25

Jef007 denk je dat er iets meer te vertellen valt ? Ik wil bij de essentie blijven, welke schoenen ze draagt lijkt me irrelevant. Het gaat over het sms , niet over wat vooraf ging. Ik heb dat mens in geen 6 jaar gezien, plots duikt die op uit het niks. Dus meer kan ik er niet over vertellen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#28 , 13 jan 2019 09:38

Lijkt me veel storm voor weinig water...
Primo is die rechter niet geëngageerd door wat zijn vrouw zegt of doet.

Mijn vrouw heeft niets te zeggen in mijn professionele werking en het lijkt me dat je er mag van uit gaan dat het bij een magistraat zeker zo is. Alsof mijn vrouw iets te zeggen zou hebben over de al dan niet goedkeuring van een zwaar kredietdossier... Los nog van het feit dat een rechter elk vonnis juridisch moet motiveren...

Secundo is het nergens geargumenteerd dat het specifiek die rechter is die over het dossier gaat.
Als de vrouw van een collega onnozele praat verkoopt is dat al helemaal de ver van mijn bed show....

tertio : als het dan toch die rechter is die op het dossier zou gezet worden - en voor zover die zichzelf niet zal terugtrekken wegens familiale vriendschappen (wat zeer gangbaar is) - dan kan je advocaat daar nog altijd soft op aandringen (bij de magistraat zelf) of harder aandringen door de voorzitter van de rechtbank te contacteren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

eylis
Berichten: 8840

#29 , 13 jan 2019 09:53

Ik zou klacht neerleggen tegen de "echtgenote" bij de politie voor belaging. De toon van de SMS is alleszins van die aard dat ze de ontvangster wil verontrusten en intimideren. Wellicht wordt de "echtgenote" uitgenodigd door de agent om haar kant van het verhaal te geven. De echtgenoot (meneer de rechter) zal dit meer dan waarschijnlijk ook vernemen (uitnodiging per post voor de echtgenote) en dan zal hij zijn echtgenote wel de Levieten lezen.

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#30 , 13 jan 2019 12:54

Eylis
Dat is hetgene waar ik op dit moment ook aan denk . Sowieso ben ik niet van plan om alles zijn beloop te laten. Zeker al omdat mijn oudste zoon het ingesproken bericht op het antwoordapparaat heeft gehoord. De jongen is overstuur en ongerust , hij verblijft continue bij mij nadat hij slagen heeft gekregen van mijn ex haar partner. Hij zou eender welk kind reageren ? Hij kreeg te horen dat een magistraat de zaak ging beïnvloeden , waar zou hij terecht komen ?
Bedankt voor uw reactie.

Terug naar “Echtscheiding”