Beïnvloeding van een rechter

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Beïnvloeding van een rechter

#1 , 11 jan 2019 23:11

:shock:
Ik zit al jaren verwikkeld in een bitse strijd om de kinderen. Nu heb ik deze week een sms gekregen van de echtgenote van een rechter ( die niet belast is met de zaak ) dat ze haar man ging inschakelen om ervoor te zorgen dat er een vonnis zou komen in mijn nadeel. Wat moet ik hiermee ? Kan ik hiervoor klacht neerleggen ? Heeft iemand ervaring of advies ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2019 08:32

Dit heb ik nog nooit gezien, en is zelfs ongeloofwaardig !

Maar alles kan, dus ga met deze mail naar een advocaat of stuurt dit naar de Orde van Vlaamse Balies
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2019 08:51

Ik kan het voldoende aantonen. Stel dat ik ermee naar de politie of naar mijn advocaat ga, wat zijn dan de gevolgen ?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 12 jan 2019 09:22

Hoe weet je dat ze de echtgenote is van een rechter? Omdat ze het zelf zegt??????

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2019 09:56

Je kan volgens mij naar de politie gaan en klacht neerleggen tegen onbekenden wegens intimidatie.
In elk geval u hebt een sms en telefoonnummer van de afzender en die geeft zich uit voor echtgenote van de rechter. Heb je een advocaat raadpleeg hem eerst wat je daarmee kan aanvangen.

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 jan 2019 10:22

mava105 de vrouw in kwestie is wel degelijk de echtgenote van een rechter. Ik ken haar persoonlijk.

CityBird
Berichten: 792

#7 , 12 jan 2019 10:38

Dacht dat zoiets enkel in Hollywood bestond :)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 jan 2019 11:02

Dacht dat zoiets enkel in Hollywood bestond :)
Dit is voor in de boekjes

Bijna ongeloofwaardig, welke rechter zou in 2019 zoiets durven doen ????????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#9 , 12 jan 2019 11:04

Klacht indienen bij de Hoge Raad voor Justitie.

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 jan 2019 11:20

Het ingesproken bericht op mijn antwoordapparaat en de screenshots van sms'en zijn doorgestuurd naar mijn advocaat. Hij bekijkt wat hij kan doen .

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 jan 2019 12:03

Ben je zeker dat het niet iemand is die zich voordoet als vrouw van de rechter? Contact opnemen met de voorzitter van de rechtbank en hem de bewijzen voorleggen. Vraag om de voorzitter persoonlijk te spreken eventueel samen met uw advocaat. Ik zou dit als eerste doen. Als het echt moet. Klacht neerleggen wegens schending van het beroepsgeheim tegen de rechter.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 12 jan 2019 12:07

Als dit klopt dan heeft de rechter zelfs niets verkeerd gedaan. Het is zijn vrouw die de bedreigingen heeft verstuurd.
Aangezien TS en die vrouw elkaar kennen (" Ik ken haar persoonlijk") kan ze rechtstreeks op de hoogte zijn geweest.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Guilty
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 jan 2019 12:24

In het sms staat letterlijk : mijn man is verwittigd , het zal NOGMAALS in uw nadeel uitkomen. De bedreiging komt wel degelijk van de vrouw van een rechter, haar stem in combinatie met haar gsm nummer zijn heel duidelijk. Ook over het sms bestaat geen twijfel, het nummer spreekt wel degelijk op haar naam.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 12 jan 2019 12:28

Dus duidelijk de vrouw die dat schrijft en niet de rechter.
Mijn buikgevoel vertelt me dat die man en/of zijn vrouw in dit verhaal niet optreden als rechter en vrouw "van".
Maar dat één van hen antagonist is in een geschiedenis waar TS deel van uitmaakt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Issued
Berichten: 1227

#15 , 12 jan 2019 14:13

Je kan volgens mij naar de politie gaan en klacht neerleggen tegen onbekenden wegens intimidatie.
In elk geval u hebt een sms en telefoonnummer van de afzender en die geeft zich uit voor echtgenote van de rechter. Heb je een advocaat raadpleeg hem eerst wat je daarmee kan aanvangen.
Intimidatie is geen strafbaar feit. Voor zover ik kan lezen is er ook geen sprake van schriftelijke bedreigingen. De politie kan in dit verhaal niets betekenen.

Terug naar “Echtscheiding”