Wat betekent "komen uw rechten te vervallen"

slavglot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Wat betekent "komen uw rechten te vervallen"

#1 , 11 jan 2019 18:44

Bij een afrekening einde kortlopende huur bereken ik, verhuurder, de contractueel bepaalde kosten voor voortijdige opzeg, onderhoud, opmaak constat, etc... op 2,75 maand huur (maar reduceer die zelf tot de 2 maand waarborg).
Via een drietal brieven van zijn advocaat eist de huurder de helft van de (1200€ cash betaalde) waarborg terug.
Aangezien we na een eerste uitleg niet meer gereageerd hebben op latere brieven, schrijft die nu "Bij gebreke aan reactie tegen uiterlijk volgende week vrijdag, sluit ik het dossier af en komen uw rechten te vervallen."
Hoe serieus is zo'n dreigement?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 11 jan 2019 18:48

Niet serieus.
De advocaat speelt voor rechter en dat is hij niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 jan 2019 20:23

Stel als tegenvordering het hele bedrag, zijnde de 2.75 maand huur.

Reclame

Leilalo
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2019 20:34

Probeer er me u huurder uit te komen... onderling... en reageer best ff... voorkomende scenario's overal...: tegenwoordig:)... ik heb ook zelf gehuurd heb contract vroegtijdig stopgezet 3 maanden waarborg als verbreking vergoeding gezet. En nog 3 maand huur betaald. Nu komt de verhuurder de sleutels afhalen en het is geregeld. Zonder te praten kom je nergens.

Terug naar “Huren”