Tekst website gekopieerd

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Tekst website gekopieerd

#16 , 02 jan 2019 15:13

Bevoegd zijn om kennis te nemen van een geschil = bevoegd zijn om een uitspraak te doen.
:roll: :roll: :roll: You didn't get my point, did you? NEEN! Er zijn geen drie rechtbanken die in deze zaak bevoegd zijn, mijn beste... Wat een kakafonie zou het worden, als mensen voor hun zaak konden gaan "rechtbank-shoppen"? "Goh, naar welke rechtbank zou ik eens stappen met mijn klacht? Vrederechter? Eerste aanleg? Handelsrechtbank? Misschien zelfs politierechtban?"
Denkt u dat ik achterlijk ben?
Moet ik daar echt op antwoorden? Op basis van de antwoorde die jij in het verleden reeds gegeven hebt? :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#17 , 02 jan 2019 15:17

Bevoegd zijn om kennis te nemen van een geschil = bevoegd zijn om een uitspraak te doen.
:roll: :roll: :roll: You didn't get my point, did you? NEEN! Er zijn geen drie rechtbanken die in deze zaak bevoegd zijn, mijn beste... Wat een kakafonie zou het worden, als mensen voor hun zaak konden gaan "rechtbank-shoppen"? "Goh, naar welke rechtbank zou ik eens stappen met mijn klacht? Vrederechter? Eerste aanleg? Handelsrechtbank? Misschien zelfs politierechtban?"
Natuurlijk wel!!

Volg eens een college procesrecht alvorens mij hier de les te spellen, ik heb daar destijds papers genoeg over geschreven.

Art. 568 Ger.W. "De rb 1e aanleg neemt kennis van ALLE vorderingen" (behalve die rechtstreeks voor beroep en Cass)

Art. 573 Ger.W. "De vordering tegen een onderneming KAN voor de OR worden gebracht, zelfs indien de eiser geen onderneming is"

Kan, niet moet.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 jan 2019 15:24

Natuurlijk wel!!
Zucht... Ik raad de TS aan de antwoorde die u in het verleden al gegeven hebt te raadplegen op het forum, en op basis daarvan uw geloofwaardigheid te beoordelen. Ik steek hier mijn energie niet meer in. Nog veel succes met papers schrijven (wat dit ook aan toegevoegde waarde mag hebben). :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”