Klacht indienen bij politie ja/nee

Trotse mama
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Klacht indienen bij politie ja/nee

#1 , 27 dec 2018 08:14

Mijn kids gaan 1 weekend om de 2 naar hun vader. De dag dat ik ze moest gaan terughalen kreeg ik 2u ervoor messenger berichtjes van mijn zoon van 17. Mama ik wil niet meer naar papa, nooit meer. Ik ga echt niet meer. Die heeft me geslagen en een kopstoot gegeven.

Wat doe ik hiermee. Eerlijk heb ik geen zin om hiermee verder te gaan. Wij zijn 6j geleden uit elkaar gegaan en heeft mij veel geld gekost aan rechtbank en een hoop ellende. Ik heb hierdoor wel de kids bij mij gekregen na sociaal onderzoek en mijn zoon bij de jeugdrechter (toen 12). Mijn ex heeft het nooit kunnen verkroppen. Alles is mijn fout, ben afgeschilderd geweest als slechte moeder enz.

Ik ben terug gelukkig samen met een lieve man, wij hebben gebouwd, ondertussen een dochtertje van ons samen. De kids hebben hier elk hun eigen kamer enz.
Mijn ex zijn relatie met de vrouw waarmee hij mij een jaar lang heeft bedrogen, is op de klippen gelopen. Hij woont terug in bij zijn ouders. Zijn broer woont er ook nog. Daar gaan de kids dus naartoe als ze naar hun vader gaan.

Mijn ex blijft co ouderschap willen. Gewoon, dan moet hij geen allimentatie betalen. Ik heb nl ook al davo moeten inschakelen en in verleden deurwaarder voor bijzondere kosten

Nu was het voorlopig al even stil tot deze berichtjes van mijn zoon.
Ik weet als ik naar de politie ga dat het druppels op een hete plaat zijn. Maar ergens zegt mijn gevoel dan weer dat ik het toch best doe om mezelf en mijn zoon te beschermen.

Is hier een goede kant aan? Ik weet niet wat doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 27 dec 2018 08:58

Je moet denken in het belang van het kind , slagen en kopstoot wat is het volgende , dus naar de politie gaan

eylis
Berichten: 8837

#3 , 27 dec 2018 08:59

Uw zoon is 17, dat is bijna meerderjarig. Raad hem aan dat de manier om dit op te lossen is, dat hij naar de politie gaat om hiervan aangifte te doen. Je kan hem ook voorstellen om mee te gaan, maar misschien is het beter dat hij alleen gaat. Deze aangifte zal sowieso opgevolgd en onderzocht worden (zonder dat u daarvoor stappen moet ondernemen) én er worden meestal dringende maatregelen genomen, want fysiek geweld tov kinderen is bij wet verboden.

Reclame

Trotse mama
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 dec 2018 09:04

Ik weet dat ik dit "moet" doen. Idd wat is het volgende... Mijn zoon zelf echter durft niet denk ik. Hij praat er ook niet over als ik erover begin. Hij gaat ook steeds met zijn vader naar voetbal in 1ste klasse kijken. Als hij dit doet kan hij daar ook niet meer naartoe. Dan is hij zijn vrienden daar kwijt. Is echt moeilijk voor mijn zoon.
Ik denk ook dat hij bang heeft om dit te doen.

eylis
Berichten: 8837

#5 , 27 dec 2018 09:34

Ga samen naar de politie en vraag om slachtofferbijstand. Dan praten professioneel geschoolde mensen met hem die hem kunnen uitleggen dat hij bij wet bescherming geniet. Vraag hem zelf of hij de "fysieke" prijs van die eersteklassevoetbalkaartjes niet héél erg duur is voor hem....

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 dec 2018 10:36

Uw zoon is volgens mij op 17 jaar reeds bevoegd te beslissen of hij wel of niet naar een van zijn ouders wil gaan ..

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 27 dec 2018 12:10

Uw zoon is volgens mij op 17 jaar reeds bevoegd te beslissen of hij wel of niet naar een van zijn ouders wil gaan ..
Neen.


Daarnaast begrijp ik geen ene jota van het zogenaamd ‘dilemma’.

Uw ex heeft uw zoon serieuze slagen toebedeeld (ik lees zelfs een kopstoot). Ofwel dikt u het verhaal aan, ofwel is het ontzettend ernstig.

Geen klacht indienen voor wat ‘geldelijk gewin’, een paar onnozele voetbaltickets of omdat het wat gedoe is. Onbegrijpelijk.

Of ontbreken er delen van het verhaal?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

eylis
Berichten: 8837

#8 , 27 dec 2018 12:27

De wetgeving is formeel en bindend: tot en met de meerderjarigheid (18 jaar) moeten de ouders de gevonniste verblijfsregeling respecteren. Als hier werkelijk feiten gepleegd zijn is het de taak van de ouder (tot wie het kind zich wend) dat kind te bescheremen. en dat kan alleen als er klacht neergelegd wordt bij de politie. Indien de zoon de waarheid niet juist of slechts gedeeltelijk weergeeft is het aan de onderzoekers om de werkelijke situatie te doorgronden. (en die doen dat ook). Dat kunnen de ouders niet en dat hoeft ook niet, daarvoor is precies de jeugdbescherming uitgevonden. Samen naar de politie dus. Jongeren worden in zo'n situaties correct en professioneel opgevangen.

Terug naar “Echtscheiding”