Spammer verveelt zich

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

Re: Spammer verveelt zich

#16 , 26 dec 2018 17:02

XRumer is een stukje software gemaakt voor het spammen van [1] online forums en commentaarsecties. Het wordt op de markt gebracht als een programma voor zoekmachine-optimalisatie en is gemaakt door BotmasterLabs. Het is in staat om zich te registreren en te posten op forums ( forum spam ) met als doel het verhogen van de positie in zoekmachines. Het programma kan beveiligingstechnieken omzeilen die vaak door veel fora en blogs worden gebruikt om geautomatiseerde spam te voorkomen, zoals accountregistratie, clientdetectie, vele vormen van CAPTCHA's en activering van e-mail voordat deze worden gepost. Het programma maakt gebruik van SOCKS en HTTP- proxy's in een poging om het moeilijker te maken voor beheerders om berichten te blokkeren op bron-IP en heeft een proxy-controletool om de integriteit en anonimiteit van de gebruikte proxy's te verifiëren.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 26 dec 2018 17:40

"Ik wil alleen maar onder de aandacht zetten, dat je er niet meer vanaf geraakt."

Toch wel. Gewoon OPETEN!
zie: https://www.hormelfoods.com/brand/spam-brand/
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 dec 2018 17:44

"Ik wil alleen maar onder de aandacht zetten, dat je er niet meer vanaf geraakt."

Toch wel. Gewoon OPETEN!
zie: https://www.hormelfoods.com/brand/spam-brand/
Leuk, wist niet dat het bestond.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 26 dec 2018 17:50

Jaja. Soms leer je toch iets bij op dit forum. Zo zie je maar!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW
Berichten: 12816

#20 , 26 dec 2018 21:36

XRumer is een stukje software gemaakt voor het spammen van [1] online forums en commentaarsecties. Het wordt op de markt gebracht als een programma voor zoekmachine-optimalisatie en is gemaakt door BotmasterLabs. Het is in staat om zich te registreren en te posten op forums ( forum spam ) met als doel het verhogen van de positie in zoekmachines. Het programma kan beveiligingstechnieken omzeilen die vaak door veel fora en blogs worden gebruikt om geautomatiseerde spam te voorkomen, zoals accountregistratie, clientdetectie, vele vormen van CAPTCHA's en activering van e-mail voordat deze worden gepost. Het programma maakt gebruik van SOCKS en HTTP- proxy's in een poging om het moeilijker te maken voor beheerders om berichten te blokkeren op bron-IP en heeft een proxy-controletool om de integriteit en anonimiteit van de gebruikte proxy's te verifiëren.
Dus toch registreren ipv inloggen?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#21 , 26 dec 2018 22:07

"Ik wil alleen maar onder de aandacht zetten, dat je er niet meer vanaf geraakt."

Toch wel. Gewoon OPETEN!
zie: https://www.hormelfoods.com/brand/spam-brand/
Leuk, wist niet dat het bestond.
De naam "spam" waar u naar verwijst, is afgeleid van de naam voor dat voedsel zelfs. :-D

Markje
Topic Starter
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#22 , 27 dec 2018 08:22

XRumer is een stukje software gemaakt voor het spammen van [1] online forums en commentaarsecties. Het wordt op de markt gebracht als een programma voor zoekmachine-optimalisatie en is gemaakt door BotmasterLabs. Het is in staat om zich te registreren en te posten op forums ( forum spam ) met als doel het verhogen van de positie in zoekmachines. Het programma kan beveiligingstechnieken omzeilen die vaak door veel fora en blogs worden gebruikt om geautomatiseerde spam te voorkomen, zoals accountregistratie, clientdetectie, vele vormen van CAPTCHA's en activering van e-mail voordat deze worden gepost. Het programma maakt gebruik van SOCKS en HTTP- proxy's in een poging om het moeilijker te maken voor beheerders om berichten te blokkeren op bron-IP en heeft een proxy-controletool om de integriteit en anonimiteit van de gebruikte proxy's te verifiëren.
Dus toch registreren ipv inloggen?
Wel als men registreert met email en paswoord krijgt men automatisch toegang zonder dat forumbeheer het nacheckt.
En dat is vooral van essentieel belang dat nachecken alvorens toegang te geven.

Mathieu Rutten

#23 , 27 dec 2018 10:10

Beste,

Ik denk dat wij allemaal wel weten wat kan en niet kan. Als ik iets merk wat niet zo koosjer is, meld ik het gewoon aan de beheerders en zij blokkeren en/of verwijderen de melding indien mijn vermoeden wordt bevestigd. Is telkens goed opgevolgd. Ik heb enkele dagen geen toegang gehad tot juridisch forum. De beheerders hebben dit samen met mij opgelost zonder dat ik mijn eigen beveiliging moest wijzigen. Dus meld aan de beheerders. Want indien wij alles uitspinnen in openbare tussenkomsten, openen we misschien poorten voor hackers die weinig goeds in zin hebben.
Ik zou zeggen, probeer telkens met kennis van zaken te antwoorden op probleemstellingen van forumvragers.

Prettige feestdagen.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Terug naar “Praat café”