Verkoop Bromfiets

Crombez07
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop Bromfiets

#1 , 13 dec 2018 15:07

Hallo,

Ik reed enkele jaren met een bromfiets, en zou deze nu graag willen verkopen.
Blijkt nu dat ik een inschrijvingsbewijs nodig heb, maar deze is nooit ingeschreven geweest.
Deze is wel altijd verzekerd geweest, ik was onwetend dat ik deze moest laten inschrijven en een nummerplaat ervoor nodig had.
Mijn verzekeringsagent heeft mij ook hiervan nooit op de hoogte gebracht (alhoewel die daar niet toe verplicht is, denk ik.)
De vraag is nu of ik deze nu nog kan verkopen, of die waardeloos is?
Ik bezit wel een conformiteits attest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 15 dec 2018 21:39

U kan deze verkopen.
Je verzekeringsagent moest je daar inderdaad niet van de op de hoogte brengen. Het is vaak genoeg aangekondigd geweest in de media.
De periode van toelating om rond te rijden zonder ingeschreven te zijn, is zelfs met een jaar verlengd indertijd, zodat iedereen tijd had.
Ondertussen rijdt u dus al 2 jaar foutief rond, laat ons zeggen.

Met het gelijkvormigheidsattest zal u (of de koper) naar het DIV moeten gaan (fysiek) om dit te regelen.
Het kan ook zijn dat uw agent dit voor u doet (maar dan zal de koper dit ook moeten doen).

Crombez07
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2018 09:37

Blijkt dat deze wel een inschrijvingsbewijs heeft en een nummerplaat, maar ik heb daar ook nooit een brief of iets over ontvangen, volgens men verzekeringsagent is het dus allemaal wel in orde, waar kan ik een kopie bekomen dan van dat bewijs?
Moet ik daarvoor ook fysiek naar de DIV?

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 20 dec 2018 23:09

U heeft een nummerplaat aan uw brommer? Dan hebt u indertijd ook een inschrijvingsbewijs ontvangen.
Als u deze niet meer heeft, zult u naar de politie aangifte moeten doen voor verlies, en krijgt u een voorlopig attest die volstaat voor verkoop en herinschrijving.

Terug naar “Andere”