fotograaf

bonks
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

fotograaf

#1 , 11 dec 2018 16:51

Beste,

Mijn echtgenote en ik hadden dus een fotograaf in gehuurd voor ons huwelijk (Aug 2018). Alles verliep vlot en naar wens,
alles was ook via e-mail op voorhand overeengekomen, ook de prijs. De prijs hebben we op voorhand betaald.
Omdat de fotograaf een vriend is was er dan ook een redelijk groot vertrouwen onderling. Als huwelijkscadeau kregen we dan ook
een serieuze korting op de prijs.

Nu in de overeenkomst stond dat we binnen 6 weken na trouwdatum al digitale exemplaren zouden krijgen van onze huwelijks fotos.
Deze hebben we niet gekregen. Na meerdere sms'en kregen we pas eind oktober een antwoord dat de foto's klaar en geleverd zouden worden.
Weeral niets gekregen. Dan hebben we gemaild, geen antwoord op gehad. Dan telefonisch contact proberen te krijgen en na meerdere keren kregen we respons dat de foto's via e-mail verstuurd waren maar dat hij ze nog eens opnieuw zal versturen. Mijn vrouw en ik hebben helemaal niks ontvangen, ook niet in de spam folders.
Nu zijn we weer een ruime tijd verder en nog steeds niks ontvangen, alhoewel we terug telefonisch contact proberen te krijgen ( zonder succes).

Dus samengevat we zijn bijna 4 maanden na trouwdatum en nog steeds hebben wij geen foto's verkregen en worden we gewoon genegeerd. Terwijl onze overeenkomst wel duidelijk op e-mail staat en tevens hebben wij al betaald.


Ik wou hier even wat advies inwinnen over wat ik nog zou kunnen doen en of ik wel effectief sterk genoeg in mijn schoenen sta
vooraleer ik naar een advocaat stap.

bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 dec 2018 20:04

Waarom stuur je hem eens even een aangetekende ingebrekestelling, waarin staat dat als de bestelde beelden niet tegen dag XX worden geleverd, je een schadevergoeding eist van x.xxx €. Vermeld hier het bedrag dat je hebt betaald + een dwangsom per dag dat de foto's te laat worden geleverd vanaf dat van aangetekende brief. Die aangetekende brief heb je zeker nodig als je naar de vrederechter trekt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2018 21:49

Is dit een officiële fotograaf ?

Heb je betaald via een overschrijving of cash?

Als deze twee vragen niks is , dan zal je eraan zijn voor je moeite .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bonks
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2018 09:02

Ja, het is een officiele fotograaf en er is betaald geweest via overschrijving.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2018 09:14

Ja, het is een officiele fotograaf en er is betaald geweest via overschrijving.
Dus beginnen met hem ingebreke te stellen en hem 14 dagen de tijd geven.

En dan een verzoening voor de vrederechter, dit kost bijna niks, lost dit niks op dan zal je hem moeten dagvaarden bij de vrederechter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bonks
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 dec 2018 11:19

bedankt!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 dec 2018 11:24

Heeft de fotograaf ook een "fysieke winkel"? Als dit zo is, ga dan even langs met een USB stick en vraag hem uw huwelijksfoto's erop te zetten? Als ze werkelijk klaar zijn, maar er is iets misgelopen met doormailen, kan dat de makkelijkste oplossing zijn.

Als de fotograaf van slechte wil is en de foto's niet heeft / niet afgewerkt heeft, kan je het op die moment ook te weten komen, en alsnog het A.S. sturen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”