EOT

EOT

Kris1253
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

EOT

#1 , 06 dec 2018 18:59

Mijn EOT is door de rechtbank in mijn voordeel uitgesproken en de 1ste betaling in de EOT die door mijn ex man moest gebeuren was op 30/06/2017. Hij betaalt gewoon niks , kan dit zo maar en waarom worden er dan datums in gezet, hij doet gewoon zijn goesting. Hij heeft geen eigendom, geen spaargeld..ik vind dat het gerecht hem moesten verplichten tot betaling!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2018 22:23

Hoe moet het gerecht hem verplichten?

Kris1253
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2018 08:15

Loonbeslag

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 07 dec 2018 09:29

Kris

Het gerecht moet niets. Zij gaan niet uw werk doen hoor...
Het is aan u om een advocaat te nemen en een vordering in te stellen.
U kan eventueel via DAVO (dienst voor alimentatievorderingen)

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... ingen-davo
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Kris1253
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2018 13:12

Waarom staan er datums in de EOT voor betaling, ik vind dat gerecht zou kunnen zeggen , meneer krijgt nog 1 week de tijd om tebetalen zoniet gevangenisstraf.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#6 , 09 dec 2018 15:28

Kris

Dat kan jij vinden. maar denk je nu echt dat het gerecht dat zelf gaat nakijken? Jij gaat het initiatief moeten nemen en een vordering doen. En dan zal het gerecht zich daar mogelijk over uitspreken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 dec 2018 19:02

Je zou anders een regeling kunnen treffen, een afbetalingsplan opstellen, zo is iedere partij mss tevreden en krijg je alsnog iets waar je recht denkt op te hebben

Kris1253
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 dec 2018 09:36

aan basejumper,
Mijn EOT is met mijn advocaat voor het gerecht geweest en de uitspraak was in mijn voordeel dat hij moet betalen en de datums van betaling zijn tussen 30/06/2016 - 30/12/2017 maar hij betaalt niet en daar snap ik niet dat de rechter niet heeft gezegd meneer u krijgt nog 1 maand de tijd....nu moet ik weeral zelf achter mijn geld aan gaan???

Terug naar “Echtscheiding”