Overlijden familie in het buitenland

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Overlijden familie in het buitenland

#1 , 30 nov 2018 14:53

De vader van mijn overleden man komt te overlijden, hij was weduwnaar fransman woonde en leefde in Frankrijk en had drie kindern.
Eén van die drie kinderen was mijn overleden man.
Mijn overleden man en ik hebben twee kinderen, één is meerderjarig en één is minderjarig.
Volgens mijn schoonfamilie (zijn 2 franse broers) nemen zij de (erf) plaats in van hun vader.
Hoe loopt dit nu verder?
Hartelijke dank voor informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 nov 2018 15:59

Uw 2 kinderen nemen de plaats in van hun overleden vader, althans in ons land. In Frankrijk zal dat wel hetzelfde zijn. De nalatenschap zal geregeld worden via het Franse recht.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 30 nov 2018 20:34

U schakelt toch best een notaris van hier in om de belangen van uw kinderen in Frankrijk te regelen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 30 nov 2018 20:49

Ik heb het gevoel dat de kinderen van de TS in Belgie wonen. Laten we haar dat verduidelijken.

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2018 22:36

Inderdaad, mijn kinderen en ikzelf wonen in België, de volledige schoonfamilie in Frankrijk

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 01 dec 2018 07:53

Mijn vorig bericht blijft dus geldig : een notaris van hier inschakelen die de zaken met de notaris in Frankrijk regelt. Zo iets doe je best niet zelf.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 dec 2018 13:39

Het liefste van al zou ik alles gewoon invriezen voor een jaar of zes tot de jongste ook volwassen is, want nu zullen de kinderen weer weerloos alles moeten ondergaan en iedereen bediend schaamteloos zichzelf als eerste, zogezegd in het welzijn van het kind .
allerlei overdreven dure akten, administratiekosten en dossier kosten, de belgische en franse fiskus waarschijnlijk ook.
Ik geef de naam van de Fanse notaris door aan onze Belgische notaris dat is het enige wat we kunnen doen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”