Terug krijgen belastingen

Zayibra
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terug krijgen belastingen

#1 , 25 nov 2018 21:10

Hallo,
Ik heb een schuld bij de bank dit los ik af met 100 euro per maand...nu krijg ik terug van de belastingen de vraag is krijg ik die teruggave effectief op mijn nieuw rekeningnummer of houden ze het bedrag in en gaat dit dan naar de bank waar ik schuld heb ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 25 nov 2018 21:30

Dat kan allebei, hangt ervan af of de bank de nodige stappen heeft gezet.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 26 nov 2018 11:40

Waarschijnlijk weten ze bij de belastingen daar niets van. Dat bedrag gaat naar de rekeningnummer die u bij de aangifte hebt opgegeven en die vermeld staat op uw aanslagbiljet. Bestaat die rekening niet meer, moet u dat zo vlug mogelijk meedelen aan de ontvanger van belastingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 nov 2018 16:11

Als dat nieuwe rekeningnummer bij de zelfde bank is, zullen ze er zeker beslag opleggen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 nov 2018 16:29

Als dat nieuwe rekeningnummer bij de zelfde bank is, zullen ze er zeker beslag opleggen.
Iemand die in zulke slechte papieren zit, zal wel een andere rekening hebben, tenzij ze natuurlijk op de zwarte lijst staat, dan is dit moeilijker om een tweede rekening te hebben, maar je mag van de belastingen ook aangeven een rekening nummer van je moeder of broer, daar ben je vrij van, veel gefailleerden doen dit tot er afgesloten word, wel bij zeggen dat de belastingen wel op de hoogte is als je in faillissement gesteld is, maar voor andere diensten werkt dit perfect.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#6 , 26 nov 2018 17:41

denlowie,

Zeer slecht advies. Er lopen filters op overschrijvingen die steekproefgewijs vergelijking maken tussen begunstigde van betaling en effectieve ontvanger. Geldstromen worden scherper en scherper gecontroleerd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 26 nov 2018 17:54

Er lopen dus filters enz.. Is dit bij de belastingen zelf ?

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#8 , 26 nov 2018 19:45

Waarom zou de bank beslag leggen op dat bedrag? Er is blijkbaar een afbetalingsplan voor de bestaande schuld. Dat blijft van kracht zolang dat gevolgd wordt. TS kan, afhankelijk van het bedrag, zelf een extra storting voorstellen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”