Samenwonen met schulden

Patver
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Samenwonen met schulden

#1 , 20 nov 2018 19:18

Ik heb schulden, ik wil bij iemand gaan inwonen omdat ikzelf geen adres heb. Ik zou dan een adres hebben,,

Kan men hun inboedel aanslaan omdat ik schulden heb omdat ik nu op hun adres staat?

Als ik kan aantonen dat mijn schulden zijn veroorzaakt voordat ik bij hun introk, kan de deurwaarder dan beslag leggen?

En als ik direct in schuldbemiddeling ga, blijven mijn vrienden waar ik woon , gespaard?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 20 nov 2018 21:03

Ik heb schulden, ik wil bij iemand gaan inwonen omdat ikzelf geen adres heb. Ik zou dan een adres hebben,,

Kan men hun inboedel aanslaan omdat ik schulden heb omdat ik nu op hun adres staat?
Ja, tenzij ze met facturen kunnen bewijzen wat van hen is.

Als ik kan aantonen dat mijn schulden zijn veroorzaakt voordat ik bij hun introk, kan de deurwaarder dan beslag leggen? Ja.

En als ik direct in schuldbemiddeling ga, blijven mijn vrienden waar ik woon , gespaard? Dan wel, ja.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 20 nov 2018 22:59

Maak een document op dat die mensen u een gemeubelde kamer ter beschikking stellen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Patver
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2018 11:00

Gemeubeld kamer , is slaapkamer niet voldoende? En hoe of waar kan ik dit document vinden. Of hoe zoiets opstellen? En moet dat aan het ocmw afgegeven worden ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 21 nov 2018 17:53

Ik heb schulden, ik wil bij iemand gaan inwonen omdat ikzelf geen adres heb. Ik zou dan een adres hebben,,

Kan men hun inboedel aanslaan omdat ik schulden heb omdat ik nu op hun adres staat?
Ja, tenzij ze met facturen kunnen bewijzen wat van hen is.

Als ik kan aantonen dat mijn schulden zijn veroorzaakt voordat ik bij hun introk, kan de deurwaarder dan beslag leggen? Ja.

En als ik direct in schuldbemiddeling ga, blijven mijn vrienden waar ik woon , gespaard? Dan wel, ja.

Ik heb zo'n vermoeden dat schuldbemiddeling niet voldoende zal zijn; moet dat niet een collectieve schuldenregeling zijn ?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 22 nov 2018 08:59


Ik heb zo'n vermoeden dat schuldbemiddeling niet voldoende zal zijn; moet dat niet een collectieve schuldenregeling zijn ?
Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Je moet vermijden dat er nog deurwaarders komen...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”