Burger ontrieft van alle basis comfort wonen gedurende 1 jaar...en counting

Sandr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Burger ontrieft van alle basis comfort wonen gedurende 1 jaar...en counting

#1 , 18 nov 2018 16:36

Eind vorig jaar ben ik slachtoffer geworden van een bouwgeschil.
Hierdoor ben ik nu al bijna een jaar ontrieft van alle basis comfort inzake wonen (geen badkamer/toilet, leven in een woning waar reukhinder en algemeen ongezonde, vochtige en schimmelachtige condities aanwezig zijn).

Eind vorig jaar heb ik hiertoe een gerechtelijke procedure, na uitblijven van positieve reactie bij allerhande andere instanties, bij de rechtbank van koophandel ingezet (in gebreke stelling, dagvaarding, ...) die heel moeizaam verloopt naar mijn mening.
1. Nalatigheden van het gerecht en diens diensten;
2. Een deskundige die helemaal niet meewerkt;
- termijnen/afspraken opgelegd door de rechtbank/vonnis niet nakomt
- onvolledige, minimaliserende of geheel geen informaties biedt

Mijn grootste vrees dreigt nu na bijna een jaar (en alle kosten van dien) vorm te krijgen nl. dat de aannemer in kwestie, gelet op de dreiging en het aanwezig zijn van voldoende tijd, zijn vennootschap vermoedelijk in een positie brengt waardoor mijn zaak wellicht in de richting van 'damage control' keert.
Hierdoor zullen wij ons vermoedelijk dienen te richten op een eventuele oprichtingsaansprakelijkheid die zich volgens mijn informatie beperkt tot 3 jaar dewelke bijna zal overschreden worden.

Naast de financiële kater van zowel de investering zelf (renovatiewerken) alsook deze van de gerechtelijke procedures lijkt het er dus sterk op dat een burger van onze welvarend Belgien-land nog dieper in de problemen geraakt en elke vorm van gerechtigheid niet blijkt te bestaan.
Om het nog maar niet te hebben over de straffeloosheid van zowel de aannemer zelf als het klaarblijkelijk bestaan hiervan binnen ons eigen juridisch systeem.

Heeft iemand ervaring of advies in dergelijke zaken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 nov 2018 19:47

Voor ge begint, uw aannemer degelijk doorlichten, en niet de goedkoopste nemen

Reclame

Terug naar “Aanneming”