Kun je permanent werken en leven in de Verenigde Staten als België?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Kun je permanent werken en leven in de Verenigde Staten als België?

#1 , 16 nov 2018 10:36

Kun je permanent werken en leven in de Verenigde Staten als belgie? Het is een bedrijf uit de Verenigde Staten, het aanbod is goed, maar de conditie is woon in de Verenigde Staten en werkt in New York. Maar is dat zelfs mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 nov 2018 13:23

Als je toestemming krijgt van de Trump administratie kan dat perfect.
Neem contact op met de Amerikaanse ambassade om u te informeren over de papierwinkel en of u wel kans maakt.om te mogen immigreren, alsook onder welke voorwaarden/beperkingen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2018 13:32

Als je daar permanent wil gaan werken, zal je wel een "green card" op de kop moeten kunnen tikken, denk ik. Hier vind je er alles over: https://www.uscis.gov/greencard

Verder is dit eerder een vraag voor het juridischforum van de USA, denk ik (wat dat ook moge zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 16 nov 2018 13:38

Van Belgische zijde gaan ze u niet tegenhouden, tenzij u hier nog een straf zou moeten uitzitten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 nov 2018 13:44

Wel ook even nadenken of je ooit nog terug wil komen naar België achteraf. In dat geval moet je toch zorgen dat één en ander hier ook geregeld is en geregeld blijft tijdens uw avontuur in de USA...

Los daarvan: als dit een vacature van een héél groot bedrijf is, dat echt op zoek is op de internationale markt, dan hebben zij vast en zeker een dienst die dit allemaal regelen. Een collega van mij is onlangs ook als expat met héél zijn hebben en houden naar de USA verhuist om daar te gaan werken voor dezelfde multinational als waarvoor hij in België werkte, en dit alles wordt min of meer volledige gecoördineerd door een specifieke dienst binnen het bedrijf. Maar expat is nog altijd iets anders dan daar permanent gaan wonen en werken, natuurlijk. Mijn collega komt binnen ettelijke jaren waarschijnlijk wel weer terug naar België...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 16 nov 2018 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 16 nov 2018 13:47

In de eerste plaats al zeker uw laatste belastingen betalen en eventuele boetes. Dat "vergeten" sommigen emigranten nogal eens.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#7 , 19 nov 2018 09:07

Mijn probleem is dat. Ik heb voor een Belgische onderneming gewerkt. Die zal worden verkocht aan de Amerikaanse investeerder.

Investeerder van de Verenigde Staten zal het bedrijf kopen, maar alle C++,assembly language -software is door mij geschreven en ik ben de baas van de code. Verenigde Staten moeten mij 5 jaar of 2 jaar aannemen, zodat ik hun team kan trainen.

Dus daarom moet ik weten wat mijn situatie op dit moment is? Ik werk nog steeds als Belgiun-bedrijf, maar dat bedrijf zal worden verkocht aan de Verenigde Staten en zij willen dat ik blijf voor hun, ik zal ze erg hoge tarieven aanrekenen.

Na 2 of 5 jaar als contract is klaar met Verenigde Staten Investeerder. Daarmee verlaat ik de Verenigde Staten en kom ik terug naar het thuisland België om iets nieuwe te beginnen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2018 10:59

Dan ben je een typische expat, en heb je het niet over "permanent" werken en leven in de USA, hé. Neem contact op met de personeelsdienst van het bedrijf. Zij moeten uw "expat-schap" regelen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”