autolening annuleren

indy1311@live.be
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

autolening annuleren

#1 , 10 nov 2018 16:16

Ik heb een vraagje over een autolening ,
( jong gebruikte wagen met 10500 km eerste jaar ingeschreven op 07/2016 ,verkoper is cardoen ).

Ik heb 2 dagen terug een autolening contract getekend . (14000 euro geleend, 60 maand afbetalen voor een bedrag van 306 euro.)
Dit zou oorspronkelijk gaan om een tweedehands autolening met 1,99 % , maar uiteindelijk kwam ik buiten met een contract van 10 % interest !! wat nu uitkomt op 4000 euro interest op een bedrag van 14000 euro te lenen , dus veel te veel ! De man van de bank zei me dat men auto ouder dan 2 jaar was en vandaar de hoge interest , dit zou in elke bank zo zijn volgens hem . Om het verhaal kort te houden weet ik nu dat dat niet zo is , ik kan ook goedkoper lenen in andere banken en ook bij cardoen zelf .

Men vraag is , kan ik deze lenen annuleren ? Het bedrag van de wagen is wel al door de bank overgeshreven naar de verkoper , cardoen .

Vriendelijke groeten,
Anja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nevea2
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2018 17:27

Dat vrees ik eerlijk gezegd niet. Ik denk eens u de lening getekend hebt. Dat deze definitief is. Zeker als het bedrag al is overgemaakt.

adizal

#3 , 11 nov 2018 08:22

[quote="

Ik heb 2 dagen terug een autolening contract getekend . (14000 euro geleend, 60 maand afbetalen voor een bedrag van 306 euro.)
Dit zou oorspronkelijk gaan om een tweedehands autolening met 1,99 % , maar uiteindelijk kwam ik buiten met een contract van 10 % interest !! wat nu uitkomt op 4000 euro interest op een bedrag van 14000 euro te lenen , dus veel te veel ! Anja[/quote]


Uw intrest berekening klopt niet, op 14.000 euro betaal je geen 4000 euro intrest volgens mij.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 nov 2018 09:44




Uw intrest berekening klopt niet, op 14.000 euro betaal je geen 4000 euro intrest volgens mij.
Toch wel voor 4000€ intrest te moeten betalen op 5 jaar zal hij +/- 10,35% moeten betalen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

johnno76
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 nov 2018 10:21

10% intresten ?
heb juist autolening gedaan aan 0.99% intrest op 6jaar.
Auto was ook 2de hands maar deze mocht niet ouder zijn dan 2jaar.
Is het geen persoonlijke lening die is afgesloten.
https://t.me/pump_upp

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 11 nov 2018 11:25

Een getekende lening kan je altijd binnen de 14 dagen annuleren met het sturen van een aangetekende brief (misschien wat problematisch met die staking hedendaags).
De kredietinstelling mag geen kosten aanrekenen.
Het kapitaal moet wel direct terugbetaald worden, en er moet wel intrest betaald worden op de periode dat het geld ontleend was (dus dit zal een week zijn).

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”